Sibirkatten Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 Hei, Jeg håper virkelig du kan hjelpe meg med dette. Jeg har slitt med depresjon, angst, OCD og depersonalisering i store perioder av mitt voksne liv. Jeg har stått på forskjellige typer antidepressiva i disse årene. Den senere tiden har jeg stått på Zoloft, men opplever mye bivirkninger. Jeg ble satt på den fordi den skulle være god på OCD. Jeg ønsker å bytte til Cipralex som jeg har hatt god effekt av tidligere, og mindre bivirkninger. Den er kanskje ikke så god på OCD som Zoloft, men jeg er villig til å risikere symptomøkning av dette. Jeg står nå på 75mg Zoloft. Jeg har trappet ned fra 150mg over noen uker, i håp om å minske bivirkningene og gjøre et bytte lettere å takle. Grunnen til at jeg spør her, er fordi psykiateren min er syk på ubestemt tid, og at jeg ikke holder ut å stå på Zoloft stort lenger. Jeg er bekymret for seretonergt syndrom ved denne overlappingen av to ssri-preparater. Dosen jeg tidligere har stått på av Cipralex er 10mg. Kan du være så snill å hjelpe meg med dette? På forhånd takk! :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Du kan gå rett over på 10 mg i dag. 0 Siter
Sibirkatten Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Skrevet 16. oktober 2016 Tusen takk for raskt svar! Jeg er veldig takknemmelig for det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.