GÃ¥ til innhold

Trenger virkelig hjelp !! Sliter psykisk og i tillegg kommer det her 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , jeg fikk avslag for app , pga jeg vil vente med å ta pykolog hjelp( jeg går på medisin behandling hos fastlegen !! ) Dermed vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå , må jeg ta pykolog hjelp og igjen søke om app ??

IMG_1312.PNG

Anonymkode: eebad...dee

Skrevet

Det er et krav om st du må være i aktiv behandling og det har du takket nei til. 

Anonymkode: 58428...4d0

Skrevet

Få fastlegen til å enten henvise deg til behandling eller skrive at du går i behandling der. 

Nils HÃ¥vard Dahl, psykiater
Skrevet

En kan se dette på to måter:

Det er absolutt aktiv behandling det som skjer hos fastlegen.

På den annen side mener fastlegen at du trenger noe i tillegg som du har avslått. Jeg synes det er rimelig at samfunnet setter som krav for å forsørge deg at du aktivt deltar i "anbefalt behandling". Jeg har vansker med å forstå ditt motiv for ikke å motta den behandling som anbefales og som kan gi deg et bedre liv.

Skrevet

Beklager, men du får ingen sympati fra meg. Du har nektet å ta imot videre behandling som fastlegen din mener du trenger - og dermed har du ikke lenger rett på AAP. 

Skrevet
2 timer siden, Nils HÃ¥vard Dahl, psykiater skrev:

En kan se dette på to måter:

Det er absolutt aktiv behandling det som skjer hos fastlegen.

På den annen side mener fastlegen at du trenger noe i tillegg som du har avslått. Jeg synes det er rimelig at samfunnet setter som krav for å forsørge deg at du aktivt deltar i "anbefalt behandling". Jeg har vansker med å forstå ditt motiv for ikke å motta den behandling som anbefales og som kan gi deg et bedre liv.

Ringte nå Nav og nevnte at jeg går på aktiv behandling hos fastlegen , men så sier de det er ikke en aktiv behandling , hva er det de meiner med det ? ??  Hovedgrunnen til jeg nektet å bli henvist er at han vil ta med den kroniskesykdommen i henvisningen ( det er liksom 10 år siden jeg har fått den ) . Legen skriv det også til Nav nå,  men de tok det på 123 og sa det er ingen hindring , men så nå vet nav at jeg sliter med den sykdom også!! ( nå det er så fordomsfull verden , så vil gjerne holde det for meg )  . Han ikke fastlegen bare skrive i henvisningen at jeg sliter med angst/ tvangstanker/ selvmordstanker ?? 

Skrevet

Hvilke medisiner går du på? 

Skrevet

Brintellix 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke medisiner går du på? 

Går på Brintellix 20 mg 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringte nå Nav og nevnte at jeg går på aktiv behandling hos fastlegen , men så sier de det er ikke en aktiv behandling , hva er det de meiner med det ? ??  Hovedgrunnen til jeg nektet å bli henvist er at han vil ta med den kroniskesykdommen i henvisningen ( det er liksom 10 år siden jeg har fått den ) . Legen skriv det også til Nav nå,  men de tok det på 123 og sa det er ingen hindring , men så nå vet nav at jeg sliter med den sykdom også!! ( nå det er så fordomsfull verden , så vil gjerne holde det for meg )  . Han ikke fastlegen bare skrive i henvisningen at jeg sliter med angst/ tvangstanker/ selvmordstanker ?? 

Jeg beklager virkelig, men det er klart at HELE sykdomsbildet ditt er relevant for NAV. Og hvis legen mener at det finnes behandlinger som _kan_ gjøre deg bedre, synes jeg ikke det er rart i det hele tatt at NAV forventer at du gjennomfører dette i et forsøk på å bli frisk(ere).
Hvis du har vært sykmeldt så lenge at du går over på AAP, er det vel egentlig på tide å ta behandlingen et steg videre, eller?

Skrevet
3 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Jeg beklager virkelig, men det er klart at HELE sykdomsbildet ditt er relevant for NAV. Og hvis legen mener at det finnes behandlinger som _kan_ gjøre deg bedre, synes jeg ikke det er rart i det hele tatt at NAV forventer at du gjennomfører dette i et forsøk på å bli frisk(ere).
Hvis du har vært sykmeldt så lenge at du går over på AAP, er det vel egentlig på tide å ta behandlingen et steg videre, eller?

Okey , har liksom tenkt å gå videre med den behandling også ?? Men bare ventet litt . Hva om legen min henviser meg nå idag ?? Må jeg søke på nytt og vente i hele 8 uker igjen ?  ?? Da må jeg havne i sosial da ? ?? 

Skrevet

Man blir jo enda sykere , nå jeg i tillegg ikke vet hvordan jeg skal gå videre , vil helst ikke havne i sosial heller ?? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey , har liksom tenkt å gå videre med den behandling også ?? Men bare ventet litt . Hva om legen min henviser meg nå idag ?? Må jeg søke på nytt og vente i hele 8 uker igjen ?  ?? Da må jeg havne i sosial da ? ?? 

Ja du må søke på nytt og vente i 8 uker igjen 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du må søke på nytt og vente i 8 uker igjen 

Kan man liksom ikke klage på avslaget ?? Ettersom jeg går jo på aktiv behandling hos legen ? ?? Hvordan kan man være sikker om man får app etter at jeg tar i mot de behandlingene ??  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man liksom ikke klage på avslaget ?? Ettersom jeg går jo på aktiv behandling hos legen ? ?? Hvordan kan man være sikker om man får app etter at jeg tar i mot de behandlingene ??  

Du kan klage på avslaget. Men siden du ikke går i noen aktiv behandling hos fastlegen (du fikk jo avslag fordi du ikke går i noen aktiv behandling hos fastlegen eller noen andre) vil det sannsynligvis bli avslag. 

Hvis du tar i mot behandling har du krav på AAP.

Skrevet (endret)

Man kan ikke forvente at en selv kan velge hvilke diagnoser man ønsker at NAV skal få vite. Det blir et håpløst opplegg. Dette har jo også noe med hvilket opplegg NAV kan vurdere ifht arbeidsutprøving eksempelvis.

Og når du sliter med det du gjør så vil det jo være i din interesse å få best mulig hjelp, noe som innbefatter psykiatrisk behandling.

Har du fått informasjon pr brev og/eller muntlig at dette kunne bli utfallet når du avstår fra anbefalt behandling av fastlegen.

Endret av Marigrete
Skrivefeil
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nektet du å bli henvist til psykolog fordi legen ville få med all viktig informasjon i henvisningen? Du får ikke penger av NAV så lenge du nekter å ta imot den behandlingen som er nødvendig for at du skal kunne bli bra. Det er jo tydelig her at legen din mener at kun medisiner ikke er nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...