Gå til innhold

miste alle for manien sin skyld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er livredd alle skal forlate meg fordi jeg ikke vil ta medisin og blir manisk og gal, men jeg klarer ikke ta medisin lenger. Jeg er for hektet på manien, selv om den er destruktiv og ødelegger alt. De jeg bryr meg mest om har slettet meg på facebook nå. Av gutter. Nære venner er fortsatt her og de bryr seg. Enn så lenge. Vet ikke hvor lenge de blir å holde ut. Jeg mister alt for manien sin skyld.

Skrevet
27 minutter siden, kovakova skrev:

Er livredd alle skal forlate meg fordi jeg ikke vil ta medisin og blir manisk og gal, men jeg klarer ikke ta medisin lenger. Jeg er for hektet på manien, selv om den er destruktiv og ødelegger alt. De jeg bryr meg mest om har slettet meg på facebook nå. Av gutter. Nære venner er fortsatt her og de bryr seg. Enn så lenge. Vet ikke hvor lenge de blir å holde ut. Jeg mister alt for manien sin skyld.

Hvis du oppfører deg så vilt at de rundt deg ikke orker mer så har du valget da. Enten være alene i manien, eller ta medisiner og ha venner.

Skrevet

Å ha mani er som å benytte enorme doser av et stimulerende rusmiddel. Det er (så godt som) akkurat det samme som skjer i hjernen, forskjellen er at du ikke tilfører stoffet gjennom nesa, det skjer av seg selv pga sykdommen.

Men ønsket om å oppleve det, det er det samme enten du velger å ikke ta medisinene dine eller du velger å ta et halvt gram amfetamin. Det er kun utgangspunktet som er forskjellig.

Mange rusmisbrukere har måttet ta dette oppgjøret med seg selv. Ønsker jeg å fortsette en egoistisk og destruktiv adferd, å miste vennene mine, stå uten mulighet for jobb, osv. - eller ønsker jeg et mer normalt liv? Det samme valget må du ta. Eneste forskjellen er at for å velge det siste må du ta medisinene dine, der en rusmisbruker må velge å "ikke gjøre det".

Skrevet

men å ta piller senker tankene, så alt blir uutholdelig kjedelig.

Skrevet

jeg skjønte ikke de på sykehuset som nektet å ta medisiner og måtte tvangsmedisineres, men nå skjønner jeg dem, når jeg har fått mer smaken på manien

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...