AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Hva hjelper det da, når man øver og øver, men ikke får det til 100% og tror at folk står rundt husveggene og lytter og vurderer at man gjør feil?? Og det gjør meg nervøs? At folk står utenfor og lytter? Frustrerende! Lyst til å kaste instrumentet i veggen og hoppe på sjøen! Hvorfor tror jeg at folk står og lytter?? Og hvorfor tror jeg på at de gjør det, og da blir nervøs?? Er jeg paranoid fordi jeg ikke får det til mer enn 99%?? (her gjelder det samme innen psykologien, ikke bare med instrumentet) Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
påskelilje Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Kanskje du kan øve deg på å tenke at 99 % er godt nok? Hvis du klarer å bli vant til den tanken, så vil du slippe mange frustrasjoner, både når det gjelder instrumentet og på andre områder i livet (relasjoner, jobb, etc)? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, påskelilje skrev: Kanskje du kan øve deg på å tenke at 99 % er godt nok? Hvis du klarer å bli vant til den tanken, så vil du slippe mange frustrasjoner, både når det gjelder instrumentet og på andre områder i livet (relasjoner, jobb, etc)? Jeg er perfeksjonist...hvis jeg gjør en feil blir hodet mitt fullt av stemmer som kritiserer og snakker meg ned i dritten...har alltid vært sånn...om jeg gjør noe som ikke helsevesenet hadde likt så tror jeg de står og følger med...uansett hvor jeg er...ja det er travelt, og ja det gjør meg til tider helt fjern...men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det...og 99% er for meg ikke bra nok...om andre gjør feil gjør meg ingenting, men jeg får sånn pepper at det blir helt grusomt... Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
påskelilje Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er perfeksjonist...hvis jeg gjør en feil blir hodet mitt fullt av stemmer som kritiserer og snakker meg ned i dritten...har alltid vært sånn...om jeg gjør noe som ikke helsevesenet hadde likt så tror jeg de står og følger med...uansett hvor jeg er...ja det er travelt, og ja det gjør meg til tider helt fjern...men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det...og 99% er for meg ikke bra nok...om andre gjør feil gjør meg ingenting, men jeg får sånn pepper at det blir helt grusomt... Anonymkode: 6185e...e7f Det høres veldig slitsomt ut. Jeg har aldri vær perfeksjonist. Har alltid tenkt at hvis jeg gjør en god innsats og gjør det jeg kan, enten det gjelder musikk, arbeid, som mor, som venn etc - så er det godt nok. Har du en psykolog du kan snakke med om dette? Det høres så utmattende ut å aldri være fornøyd! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg går til en psykiater, og fastlege og psykepleier...men dette har vel egentlig bare vært et tema med fastlegen, siden h*n har hørt meg spille solo en del ganger og har nevnt det i timene at jeg hadde spilt så fint og sånn, men jeg får meg ikke til å tro på det, fordi jeg husker at jeg da spilte en tone litt for kort... jeg vet bare ikke hvordan jeg skal bli kvitt dette presset...jeg tror stemmene må bort... Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
påskelilje Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg kan ingenting om stemmer i hodet. Men jeg synes du skal ta opp dette med psykiater - at du er perfeksjonist og at det forringer livskvaliteten din, at du er redd for å gjøre feil og aldri er fornøyd med deg selv. Jeg spilte også et instrument som barn/ungdom og spilte ofte på konserter. Jeg øvde mye og seriøst, men veldig ofte var det et par småfeil på konserten selv om jeg egentlig kunne det. Jeg ble alltid litt irritert, men gikk ikke i kjelleren, og tenkte ikke så mye mer over det etterpå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Ja, jeg skal til psykiater om 2 uker, da får jeg ta det opp med h*n...tragisk å bli nervøs i sin egen stue... :-( Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det da, når man øver og øver, men ikke får det til 100% og tror at folk står rundt husveggene og lytter og vurderer at man gjør feil?? Og det gjør meg nervøs? At folk står utenfor og lytter? Frustrerende! Lyst til å kaste instrumentet i veggen og hoppe på sjøen! Hvorfor tror jeg at folk står og lytter?? Og hvorfor tror jeg på at de gjør det, og da blir nervøs?? Er jeg paranoid fordi jeg ikke får det til mer enn 99%?? (her gjelder det samme innen psykologien, ikke bare med instrumentet) Anonymkode: 6185e...e7f Øvelse gjør ikke mester når det gjelder sånne ting, øvelse gjør en bare sliten 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, stjernestøv skrev: Øvelse gjør ikke mester når det gjelder sånne ting, øvelse gjør en bare sliten Ja, sliten og frustrert...og redd.. Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sliten og frustrert...og redd.. Anonymkode: 6185e...e7f Har du ikke noe ap du kan ta? Det pleier å hjelpe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, stjernestøv skrev: Har du ikke noe ap du kan ta? Det pleier å hjelpe. Jeg sto lenge på 5 mg Risperdal, men jeg ble helt zombie av de så jeg slutta på de... Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sto lenge på 5 mg Risperdal, men jeg ble helt zombie av de så jeg slutta på de... Anonymkode: 6185e...e7f Jeg og ble zombie av de. Nå tar jeg latuda og har flere tanker og følelser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Jeg og ble zombie av de. Nå tar jeg latuda og har flere tanker og følelser. Har aldri hørt om den før, kanskje jeg burde prøvd den? Blir du trøtt av den? Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt om den før, kanskje jeg burde prøvd den? Blir du trøtt av den? Anonymkode: 6185e...e7f Den er ganske ny i Norge, nei blir ikke trøtt av den. Men merker den er ikke så sterk som risperdal, så den virker ikke så sterkt heller. Er mer åpen nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 24 minutter siden, stjernestøv skrev: Den er ganske ny i Norge, nei blir ikke trøtt av den. Men merker den er ikke så sterk som risperdal, så den virker ikke så sterkt heller. Er mer åpen nå. Ok, mulig den hadde vært et godt alternativ... takk for tipset. Anonymkode: 6185e...e7f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, mulig den hadde vært et godt alternativ... takk for tipset. Anonymkode: 6185e...e7f Ja du får spør etter den, det var det jeg gjorde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.