AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg får så mange impulser inni meg. Si at jeg f.eks ser min katt(som jeg elsker) ligge der, så kan jeg tenke" tenk hvis jeg spenner han" eller da jeg tidligere røyket og passerte katten min på vei ut med ligtheren i hånda kunne jeg tenke" tenk hvis jeg setter fyr på den" så får jeg bilder i hodet mit at kattens pels brenner av. Dette er så slitsomt og det forekommer med mye annet også! Anonymkode: 732da...bfb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Tvangstanker :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Håper virkelig det, er du helt sikker? Anonymkode: 732da...bfb 0 Siter
ISW Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Aggressive tvangstanker. Hvilket egentlig er et litt søkt begrep, for det forekommer typisk hos snille mennesker som aldri kunne skadet noen. Tankene gjenspeiler det du er redd for at skal skje (f.eks at noe galt skjer med katten din). De gjenspeiler ikke ønskene dine. De som aldri har hatt dette eller ikke kan noe om det kan bli bekymret og i tvil. F.eks "tenker du på å sette fyr på katten din?!? - du er gal!" Det er ikke sånn det fungerer. Tankene kommer som sagt fordi man er redd for at noe skal skje, ikke fordi du ønsker det. Det har aldri noen gang skjedd at noen har handlet etter aggressive tvangstanker i alvorlig grad. En person med aggressive tvangstanker om å drepe katten sin har MINDRE sjanse for å drepe katten sin enn normalbefolkningen har. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 5 minutter siden, issomethingwrong skrev: Aggressive tvangstanker. Hvilket egentlig er et litt søkt begrep, for det forekommer typisk hos snille mennesker som aldri kunne skadet noen. Tankene gjenspeiler det du er redd for at skal skje (f.eks at noe galt skjer med katten din). De gjenspeiler ikke ønskene dine. De som aldri har hatt dette eller ikke kan noe om det kan bli bekymret og i tvil. F.eks "tenker du på å sette fyr på katten din?!? - du er gal!" Det er ikke sånn det fungerer. Tankene kommer som sagt fordi man er redd for at noe skal skje, ikke fordi du ønsker det. Det har aldri noen gang skjedd at noen har handlet etter aggressive tvangstanker i alvorlig grad. En person med aggressive tvangstanker om å drepe katten sin har MINDRE sjanse for å drepe katten sin enn normalbefolkningen har. Men hvor kommer tvangstanker fra? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Men hvor kommer tvangstanker fra? Fra din egen hjerne. Anonymkode: cd3b3...9a4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra din egen hjerne. Anonymkode: cd3b3...9a4 Føles ikke som mine tanker, men men. De virker jo onde. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Føles ikke som mine tanker, men men. De virker jo onde. Tanker har du ikke kontroll over. Anonymkode: cd3b3...9a4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tanker har du ikke kontroll over. Anonymkode: cd3b3...9a4 Det er noe som heter tankekontroll, jeg er ikke flink på det. Jeg hadde tanker om å putte katten i ovnen og microen, det er jo sykt. Den stakkars katten er bote nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.