AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Glemmer enkle ting og glemmer å gjøre ting jeg burde gjøre. Er ikke livsviktige ting, men nok til å irritere og gjøre slik at det blir avvik ved enkelte gjøremål (jobber ved en institusjon) går ikke utover liv og helse!! . Hva gjør jeg? Er glemsk som følge av en depresjon og av at konsentrasjonen ikke er på topp. vil ikke være åpen på jobb om problemene eller at jeg sliter med en depresjon. Det vil jeg være i fred med. Men vet det antagelig irriterer noen at jeg glemmer litt. Hva gjør jeg ? Det henger over meg og gjør at jeg glemmer sikkert enda mer ved at jeg glemmer. hehe Anonymkode: 1bca8...679 0 Siter
Trine Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Enten så må du ta omm med kollegaene dine at du er glemsk for tiden ellerså må du bare fortsette å tro at de kanskje irriterer seg over din glemskhet. Alternativt må du begynne å notere ned det du må huske slik at du ikke glemmer det. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Først og fremst kan du se om det er noen praktiske grep du kan gjøre for å huske ting, sånn som å skrive en liste. Jeg synes du bør være åpen med lederen din dersom dette er et stort problem. De fleste vil ikke nevne diagnosen, men si noe om at de sliter litt og har hodet fullt av andre ting. Det er alltid bedre at du tar det opp med lederen enn motsatt. Jeg kan forstå dilemmaet med at problemet blir større desto mer du tenker på det. Hver gang du gjør en liten tabbe øker stresset og sannsynligheten for å gjøre en ny tabbe. Derfor tviler jeg på om du vil klare å bare "skjerpe deg". Jeg er altså tilhenger av praktiske løsninger. En psykolog har kanskje mentale teknikker. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Dette er noe jeg har blitt oppdatert på de siste årene. Kognitive funksjoner, særlig glemsomhet, er et langt større problem under og etter en depresjon enn det vi har vært klar over tidligere. Jeg vet ingen andre tiltak enn de praktiske råd som du allerede har fått. En pågående depresjon må selvfølgelig behandles aggressivt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 takk for svar. Hva vil det si å behandle aggressivt ? Anonymkode: 1bca8...679 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: takk for svar. Hva vil det si å behandle aggressivt ? Anonymkode: 1bca8...679 Raskt og intensivt ? Anonymkode: 2a313...b32 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for svar. Hva vil det si å behandle aggressivt ? Anonymkode: 1bca8...679 Det vil vel si advekvat og tilstrekkelig medisinering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.