Gå til innhold

Nhd- har bursdag og panikklidelse og dagen idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen idag har gått kjempebra. Ingen uvirkelighetsfølelse hitill nå kl 7. Har spist på resturant og vært på kjøpesenter. Jeg skjønner ikke hvorfor dagen idag har gått bra. Jeg har ikke gjort noe anderledes. Tok medisinen bare tidligere idag på morgen. Min teori er at om jeg tar medisinen tidligere vil bivirkningene avta iløpet av kvelden.

Det at jeg ser flekker forsterket og blir forvirret og vet ikke hva jeg sier. Er det symptomer på anfall?

Mine anfall kan vare i flere timer og de går først over når jeg får ligget og slappet av 

Skrevet

Gratulerer med dagen!

Kanskje medisinen begynner å virke? Det er sånn det er med cipralex, det tar tid før den virker, først blir man verre, så er det litt opp og ned, og så blir man bedre.

Stå på, og ha en fortsatt fin dag! Hyggelig å se at du totalt sett er mye bedre :) 

Skrevet
26 minutter siden, Anonymesen skrev:

Dagen idag har gått kjempebra. Ingen uvirkelighetsfølelse hitill nå kl 7. Har spist på resturant og vært på kjøpesenter. Jeg skjønner ikke hvorfor dagen idag har gått bra. Jeg har ikke gjort noe anderledes. Tok medisinen bare tidligere idag på morgen. Min teori er at om jeg tar medisinen tidligere vil bivirkningene avta iløpet av kvelden.

Det at jeg ser flekker forsterket og blir forvirret og vet ikke hva jeg sier. Er det symptomer på anfall?

Mine anfall kan vare i flere timer og de går først over når jeg får ligget og slappet av 

Gratulerer med dagen :) 

Skrevet
1 time siden, Anonymesen skrev:

Det med flekkene og forvirring kan jo være en bivirkning?

Så bra at det går bedre med deg! Og gratulerer så mye med dagen :) 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du ser flekker - hva så? Trenger du å bry deg om det?

Skrevet
1 time siden, deepharmony skrev:

Det med flekkene og forvirring kan jo være en bivirkning?

Så bra at det går bedre med deg! Og gratulerer så mye med dagen :) 

Av cipralex? Hadde det samma før jeg begynte med den også.. 

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nhd det er en grusom opplevelse når flekker blir synlige. Jeg blir så forvirret. Føler jeg ikke vet hva jeg sier eller gjør. Det føles som en drøm. Får krafig angst. Føler meg helt borte. Tror du at det kan være bivirkning?

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Fant denne på lommelegen: 

Uvirkelighetsfølelse, derealisasjon hvor omgivelsene oppleves som fremmedartet og ukjente, forvridd i størrelse, endret i farge, skarphet og kontur

Kanskje dette er det jeg opplever med flekker?

Skrevet
3 minutter siden, Anonymesen skrev:

Nhd det er en grusom opplevelse når flekker blir synlige. Jeg blir så forvirret. Føler jeg ikke vet hva jeg sier eller gjør. Det føles som en drøm. Får krafig angst. Føler meg helt borte. Tror du at det kan være bivirkning?

Kanskje det er en dissosiativ lidelse? 

Skrevet
7 minutter siden, deepharmony skrev:

Kanskje det er en dissosiativ lidelse? 

Behandlerne tror jeg har panikkangst

Skrevet
Akkurat nå, Anonymesen skrev:

Behandlerne tror jeg har panikkangst

Hva føler du selv at du har da? Når jeg får panikkangst så hyperventilerer jeg, veggene kommer nærmere, pulsen gallopperer og det kjennes ut som om det står en hest på brystkassa mi...og jeg forbrenner sikkert 500 kalorier...

Jeg har også dissosiert, og da forandrer flekker på veggene seg, jeg blir forvirret, og ting kan virke uvirkelig...spm om jeg lever i en tegnefilm eller noe...?

Skrevet
12 timer siden, deepharmony skrev:

Hva føler du selv at du har da? Når jeg får panikkangst så hyperventilerer jeg, veggene kommer nærmere, pulsen gallopperer og det kjennes ut som om det står en hest på brystkassa mi...og jeg forbrenner sikkert 500 kalorier...

Jeg har også dissosiert, og da forandrer flekker på veggene seg, jeg blir forvirret, og ting kan virke uvirkelig...spm om jeg lever i en tegnefilm eller noe...?

Tenker du at jeg har dissosiativ lidelse?

Skrevet
1 time siden, Anonymesen skrev:

Tenker du at jeg har dissosiativ lidelse?

Eeehh, det kan ikke jeg si noe om...det jeg ser er at tegnene er de samme som jeg får når jeg dissosierer...jeg har ikke en dissosiativ lidelse, men noen ganger forsvinner jeg lenge lenge i slengen uten å huske noe, men at det i forkant av dette blir sånn at ting blir uvirkelig og ting og flekker forandrer seg og at jeg blir forvirret og får dårlig hukommelse...en gang kom jeg til meg selv etter en sånn episode, og da var jeg plutselig tvangsinnlagt og hadde vært der nesten en hel dag...

om det er angst eller noe annet som utløser dette vet jeg ikke...kanskje det er panikkangst som gjør at du får disse episodene? Som utløser en form for dissosiasjon?

jeg vet ikke...vet du hvorfor du får disse episodene? Er det noe som trigger det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...