emilie321 Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Min fastlege vil at jeg skal begynne hos en kognitiv terapeut som jeg må betale selv. Kan begynne allerede om en ukes tid. Her jeg bor er det ifølge fastlegen nesten umulig å få psykolog, over 1 års ventetid på psykiater med driftsavtale. Fastlegen mener jeg trenger noen nå. Fastlegen kan kontakte en psykiater (en tidligere overlege på avdelingen hvor jeg var mye) hvis han trenger råd ang medisiner, så det er i orden. Har tidligere hatt alvorlige dissosiasjoner, nå vesentlig mindre. Har også vært både grensepsykotisk, paranoid psykose, depresjoner og tidligere selvskader. Tror nok jeg er deprimert nå, ingenting er lystbetont, vansker med å være sosial, tiltakløs m.m. Føler at jeg er ødeleggende for andre. Mye av dette er tillært fra barnsben av så det er ikke bare noe jeg finner på i hodet mitt. Skjønner ikke at noen kan like meg, vanskelig som jeg er. Føler at jeg skitner til andre. Føler meg så mye dummere enn alle andre. Har greid å spise sunt og trent litt i det siste. Det har hjulpet litt, men bruker mye krefter for å få det til. Nå er jeg redd. Redd for den nye terapeuten og hva som kommer til å skje. Hva vil han kreve av meg? Hva om jeg blir dårligere når jeg må åpne de innerste boksene? Hvordan jobber en kognitiv terapeut iforhold til en psykolog? Har så mye tanker og spørsmål. Er så redd for framtiden. Sist jeg var syk gjorde jeg så utrolig mye rart og dumt. Orker ikke det en gang til. Noen som har erfaringer? 0 Siter
Gjest Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 Hen vil nok at du skal grave dypt, så mulig du blir dårligere en stund. Jeg ble det, depresjonen ble værre en periode, men fikk god hjelp til å endre tankemønster og plassere tankene. Hjalp absolutt meg. 0 Siter
emilie321 Skrevet 15. oktober 2016 Forfatter Skrevet 15. oktober 2016 3 minutter siden, Maw87 skrev: Hen vil nok at du skal grave dypt, så mulig du blir dårligere en stund. Jeg ble det, depresjonen ble værre en periode, men fikk god hjelp til å endre tankemønster og plassere tankene. Hjalp absolutt meg. Hei og takk for svar Regner med at jeg må jobbe hardt, men aner ikke hvordan det er mulig å få fram det som ligger dypest. Greier ikke å dra det frem for meg selv engang, det bare svever rundt, bare er der. Føler at jeg er som en vulkan som når som helst kan få utbudd. Er så redd for hva som kan skje da. Har hørt om andre som får hjemmelekser, er det vanlig? Godt å høre at det har hjulpet deg, kanskje det er håp for meg også. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. oktober 2016 Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Altså det krever mye av deg som person, all jobben gjør du jo selv. Utrolig slitsomt, frustrerende, trist og ja. Følelser i berg og dalbane. Hjemmelekser, ja fikk det. Kan f.eks. være at du skal finne ut en ting som gjør deg glad og gjøre det. Små "enkle" ting som kan være utrolig vanskelig å gjennomføre. Du må altså ville bli bedre for å få det til, du må ha trua at det går. Masse lykke til! Endret 15. oktober 2016 av Maw87 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.