Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan en som mister sykdomsinnsikt og stadig slutter med medisiner fordi vedkommende ikke innser behovet i perioder behandles? Er det håpløst å behandle slike? 

Skrevet
8 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hvordan kan en som mister sykdomsinnsikt og stadig slutter med medisiner fordi vedkommende ikke innser behovet i perioder behandles? Er det håpløst å behandle slike? 

De blir iallefall ofte overlatt til den kommunale psykiatrien, det sa sykepleieren. Hvis man stadig sluttet med medisiner. 

Skrevet

Ska få snakke med overlegen på DPS og jeg og fastlegen diskuterte litt om å få medisin levert hjem til meg slik at jeg tar den. Vanskeligere å slutte da. 

Skrevet

Men medisinsluttingen startet etter at kommunen overtok ansvaret 

Skrevet
6 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ska få snakke med overlegen på DPS og jeg og fastlegen diskuterte litt om å få medisin levert hjem til meg slik at jeg tar den. Vanskeligere å slutte da. 

Hver dag mener du? Vet om folk som får ukedossett på dagsenteret.  

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hver dag mener du? Vet om folk som får ukedossett på dagsenteret.  

Nei jeg slutter fordi jeg tror jeg ikke trenger de. Dumt? Ja er fullstendig klar over det. 

Skrevet

Det er vel ved psykoselidelser og bipolar sykdom det er mest kritisk med kontinuitet når det gjelder medisiner. Klart, det er fornuftig og best, også for deg å ta medisinene fast over tid. Det virker imidlertid som du har et voldsomt oppheng i dette temaet (sykdomsinnsikt/ta medisiner/tilbakemeldinger fra lege/behandler), som du har tatt opp utallige ganger her inne, og som kanskje er viktigere å se på. 

Anonymkode: 5831b...ffd

Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei jeg slutter fordi jeg tror jeg ikke trenger de. Dumt? Ja er fullstendig klar over det. 

Har sluttet endel ganger jeg og, så forstår det. Men vil du ha medisiner levert på døren hver dag?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ved psykoselidelser og bipolar sykdom det er mest kritisk med kontinuitet når det gjelder medisiner. Klart, det er fornuftig og best, også for deg å ta medisinene fast over tid. Det virker imidlertid som du har et voldsomt oppheng i dette temaet (sykdomsinnsikt/ta medisiner/tilbakemeldinger fra lege/behandler), som du har tatt opp utallige ganger her inne, og som kanskje er viktigere å se på. 

Anonymkode: 5831b...ffd

Er fordi jeg er usikker på meg selv og føler ofte psyken min er en stor gjettelek. Må ofte undersøke ting selv da ingen forteller meg noe. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har sluttet endel ganger jeg og, så forstår det. Men vil du ha medisiner levert på døren hver dag?

Ja og burde ikke være noe problem siden naboene mine har hjemmesykepleie så blir jo ikke noe ekstraarbeid for de. Selvfølgelig må jeg jo huske de selv om jeg reiser vekk. 

Skrevet

Vil være best mulig forberedt til jeg skal til DPS. Er greit å kunne foreslå noe selv for vil ikke ha det slik det er nå. 

Skrevet

Vurderer å lese journalen på DPS (hovedsakelig om diagnosen og "sammendrag") kanskje jeg da kan få vite noe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...