Gå til innhold

NHD/Bare et lite spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke lyst å innlegges, men tenkte siden NHD til og med sa det...men skulle jo se bort fra drømmen. 

Så hvis han mener en innleggelse vil hjelpe deg så går du for innleggelse? 

Anonymkode: 4b4ce...1fa

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke lyst å innlegges, men tenkte siden NHD til og med sa det...men skulle jo se bort fra drømmen. 

Du trenger struktur i hverdagen, og det får du ikke på sykehus.

Anonymkode: b34fa...be8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis han mener en innleggelse vil hjelpe deg så går du for innleggelse? 

Hadde vært lettere da ja. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger struktur i hverdagen, og det får du ikke på sykehus.

Jo får mer struktur enn hjemme, opp tidlig, arbeidsstue og turer osv. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo får mer struktur enn hjemme, opp tidlig, arbeidsstue og turer osv. 

Men du skal vel ikke innlagt permanent?

Skrevet

Jeg tror ikke en innleggelse blir rett for deg. Du trenger struktur i hverdagen, en innleggelse har og en struktur, men trur du at du kommer til å stå opp før kl.08 for å ta medisiner og spise frokost når du kommer hjem igjen? Trur du at du kommer til å gå de turene når du må gå aleine/avtale med andre? Det er riktignok mye positivt med en innleggelse, men du har fått så mange råd her du bør prøve først. Innleggelse synes jeg skal være en av de siste alternativer. Du blir overlatt til deg selv, ikke ha en arbeidstue å gå til, ingen som pusher deg ut..

Prøv selv noen av de rådene du har fått de siste mnd og årene herfra. Motivasjon kommer etterhvert, inntil da må du nesten tvinge deg til de forskjellige tingene

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal vel ikke innlagt permanent?

Jo tenkte det du...neida! Bare til jeg har fått rutiner i hverdagen, det blir lettere å følge opp hvis jeg klarer det når jeg er innlagt. Men ender vel med at jeg ikke blir det :) 

Skrevet

Hvis du vil, kan du sende meg en pm med hva du liker gjøre, hvor langt kan du gå, dager du vil/ikke vil på Dagsenteret, andre avtaler- skrevne/uskrevne-dps, lege, psykiater, psykepleier osv. Husarbeid, andre plikter/ønsker-besøk av familie (foreldre og/eller barn), medisininntak (hvilke klokkeslett)

Så skal jeg hjelpe deg å lage en ukeplan som du kan prøve følge noen uker!

Skrevet
11 minutter siden, Psykojenta skrev:

Jeg tror ikke en innleggelse blir rett for deg. Du trenger struktur i hverdagen, en innleggelse har og en struktur, men trur du at du kommer til å stå opp før kl.08 for å ta medisiner og spise frokost når du kommer hjem igjen? Trur du at du kommer til å gå de turene når du må gå aleine/avtale med andre? Det er riktignok mye positivt med en innleggelse, men du har fått så mange råd her du bør prøve først. Innleggelse synes jeg skal være en av de siste alternativer. Du blir overlatt til deg selv, ikke ha en arbeidstue å gå til, ingen som pusher deg ut..

Prøv selv noen av de rådene du har fått de siste mnd og årene herfra. Motivasjon kommer etterhvert, inntil da må du nesten tvinge deg til de forskjellige tingene

Ok. Får prøve...

Men husker etter jeg var innlagt sist da våknet jeg sju hver morgen lenge. Men jeg har jo ikke noe å stå opp til, kan like gjerne sove. 

Skrevet
13 minutter siden, Psykojenta skrev:

Hvis du vil, kan du sende meg en pm med hva du liker gjøre, hvor langt kan du gå, dager du vil/ikke vil på Dagsenteret, andre avtaler- skrevne/uskrevne-dps, lege, psykiater, psykepleier osv. Husarbeid, andre plikter/ønsker-besøk av familie (foreldre og/eller barn), medisininntak (hvilke klokkeslett)

Så skal jeg hjelpe deg å lage en ukeplan som du kan prøve følge noen uker!

Takk :) Skal gjøre det i morgen, nå er det tilbake til drømmene. 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk :) Skal gjøre det i morgen, nå er det tilbake til drømmene. 

Skriv gjerne middagstider og lignende og, og ta det helt med ro, jeg skal prøve å gjøre planen overlevbar..har lært deg litt å kjenne gjennom årene 😉

Selv skal jeg på tur fra 10 til 15 imorra, så svar på pm kommer etter det 😄

Endret av Psykojenta
Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er veldig virkelige drømmer da...

Jeg drømte at jeg skulle på aspergerkurs en gang.  Dit skulle Madenemie, Nhd og andre dolere også. Ikke annet et et tegn på at det ble for mye doling ;)

Skrevet
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg drømte at jeg skulle på aspergerkurs en gang.  Dit skulle Madenemie, Nhd og andre dolere også. Ikke annet et et tegn på at det ble for mye doling ;)

Ok. Drømmer mye om dagsenteret og, at jeg treffer mange forskjellige folk der. I natt traff jeg en synsk jente der, hun var veldig skummel. Uff. Ikke noe god!

Skrevet

Jeg har også dømt om folk på DOL. Den ene drømmen virket veldig virkelig, men jeg vet jo at det bare var en drøm. Som Trine sier, så gjenspeiler ofte drømmene det du er opptatt av på dagen.

Skrevet
3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har også dømt om folk på DOL. Den ene drømmen virket veldig virkelig, men jeg vet jo at det bare var en drøm. Som Trine sier, så gjenspeiler ofte drømmene det du er opptatt av på dagen.

Ok. Drømte at det ikke var noe kjekt på dagsenteret i natt, traff på masse folk. I dag var det ikke kjekt heller, følte meg oversett :( Satt nå der alene, mens de andre satt på kjøkkenet. Så jeg gikk hjem, ble ikke noen tur på meg i dag. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Drømte at det ikke var noe kjekt på dagsenteret i natt, traff på masse folk. I dag var det ikke kjekt heller, følte meg oversett :( Satt nå der alene, mens de andre satt på kjøkkenet. Så jeg gikk hjem, ble ikke noen tur på meg i dag. 

Kunne du gått inn på kjøkkenet til de andre? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kunne du gått inn på kjøkkenet til de andre? 

Jo kunne vel det, tenkte bare ikke på det. Gikk heller hjem. 

Skrevet

Virker ikke som NHD mener du vil ha nytte av en innleggelse. Når andre har spurt om det har han vært tydelig. Det er synd, for jeg tror det ville vært veldig bra for deg (for å komme i gang som du selv sier). Du fortjener slik hjelp, synes du har strevd lenge nok alene nå! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som NHD mener du vil ha nytte av en innleggelse. Når andre har spurt om det har han vært tydelig. Det er synd, for jeg tror det ville vært veldig bra for deg (for å komme i gang som du selv sier). Du fortjener slik hjelp, synes du har strevd lenge nok alene nå! 

Nei det virker jo ikke sånn, føler meg virkelig lost for tiden. Ikke har jeg fått en kontakt på dagsenteret heller, de har god tid. Fikk nå babyklær i posten i dag, det var jo hyggelig. Men gleder er ikke like stor når jeg ikke er i form. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...