Gå til innhold

Er du i jobb?

Er du i jobb/jobbtiltak om dagene?  

28 stemmer

1. 1. Er du i jobb?

• Ordinær jobb
      14
    • Tiltak
      5
    • Ufør
      11
    • Under utdanning
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva lever du av?

Anonymkode: 067ea...43c

Mannen min

Anonymkode: 3da12...217

Skrevet

Fast jobb hvor jeg jobber vettet av meg. Bokstavelig talt. 

Skrevet
2 hours ago, Janus30 said:

Fast jobb hvor jeg jobber vettet av meg. Bokstavelig talt. 

Dere psyke i jobb er nok misunnelige på oss psyke som bare kan gå hjemme.

Anonymkode: ea15a...55e

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er kjempemisunnelig! Tenk så deilig livet hadde vært hvis jeg bare kunne sitte og drikke cola, få penger fra Staten og sitte på DOL hele dagen, sånn det er nå føler jeg på en måte at jobben går litt ut over DOL og coladrikkingen, for ikke å snakke om dataspillene mine, og det er uheldig.

Les: Ironi/sarkasme. Hva slags svar forventer du egentlig å få på noe sånt? Og hvorfor tar du/dere det opp tre tusen ganger i løpet av et år?

Endret av issomethingwrong
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere burde være misunnelige på oss psyke som jobber. Ingenting er som å stå opp om morran og være på jobb noen timer. Det er en fantastisk stund, prate om ting vi produserer fremfor psykdom. Føle at en har gjort noe fornuftig den dagen er veldig tilfredsstillende!

Prøv- meld deg til noe frivillig noen timer.  Mange som trenger folk som kan gjøre litt innsats, feks Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon, Røde Kors, forskjellig kreftomsorg, støttekontakt for ungdom/voksne...

Skrevet
30 minutes ago, issomethingwrong said:

Ja jeg er kjempemisunnelig! Tenk så deilig livet hadde vært hvis jeg bare kunne sitte og drikke cola, få penger fra Staten og sitte på DOL hele dagen, sånn det er nå føler jeg på en måte at jobben går litt ut over DOL og coladrikkingen, for ikke å snakke om dataspillene mine, og det er uheldig.

Les: Ironi/sarkasme. Hva slags svar forventer du egentlig å få på noe sånt? Og hvorfor tar du/dere det opp tre tusen ganger i løpet av et år?

Jeg spiller ikke dataspill.

19 minutes ago, Psykojenta said:

Dere burde være misunnelige på oss psyke som jobber. Ingenting er som å stå opp om morran og være på jobb noen timer. Det er en fantastisk stund, prate om ting vi produserer fremfor psykdom. Føle at en har gjort noe fornuftig den dagen er veldig tilfredsstillende!

Prøv- meld deg til noe frivillig noen timer.  Mange som trenger folk som kan gjøre litt innsats, feks Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon, Røde Kors, forskjellig kreftomsorg, støttekontakt for ungdom/voksne...

Jeg er ikke kristen/religiøs.

Skrevet
37 minutter siden, Psykojenta skrev:

Dere burde være misunnelige på oss psyke som jobber. Ingenting er som å stå opp om morran og være på jobb noen timer. Det er en fantastisk stund, prate om ting vi produserer fremfor psykdom.

Hvis en ikke fungerer sammen med folk høres det ut som et helvete!

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller ikke dataspill.

Jeg er ikke kristen/religiøs.

Det var det du kom fram til altså...trenger ikke være kristen/religiøs for å være til hjelp selv om det er en religiøs organisasjon. Jeg er ikke det, men jobber litt hos Kirkens Bymisjon likevel...

Og jeg nevnte flere ting som ikke hadde med religion å gjøre...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en ikke fungerer sammen med folk høres det ut som et helvete!

Vet du egentlig om det faktisk stemmer? Folk er hele tiden i en viss utvikling. Feks at du overhode ikke fungerte sammen med noen ( stort sett egenfølt)på videregående, betyr ikke at du er sånn for evig og alltid. Du kan, hvis ting blir lagt litt til rette, lære deg andre å kjenne. Mye av det handler om å prøve, feile og reise deg igjen og prøve på nytt. 

På seg selv kjenner en ingen andre

Skrevet
49 minutes ago, Psykojenta said:

Det var det du kom fram til altså...trenger ikke være kristen/religiøs for å være til hjelp selv om det er en religiøs organisasjon. Jeg er ikke det, men jobber litt hos Kirkens Bymisjon likevel...

Og jeg nevnte flere ting som ikke hadde med religion å gjøre...

Hvorfor må man absolutt være med på religiøs veldedighet, er det det eneste man klarer? Hvorfor ikke lagidrett? Hvis man klarer å være sosial. Hvis man fungerer sosialt, hvorfor ikke gå på kino, pub, kafe, svømmehall? Du har jo valgt det minst hyggelige - av en eller annen grunn er det noe flere dol-fruer trekker frem, religiøs veldedighet.

Det jeg hadde hatt mest lyst til, hadde vært å studere og jobbe! Forsørge meg selv!

Skrevet
1 time siden, Psykojenta skrev:

Vet du egentlig om det faktisk stemmer? 

Det vet jeg veldig godt stemmer. Sånn er det bare når man har den diagnosen og den personligheten man er så uheldig å ha.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte. Slaraffenlivet er ikke noe for meg. 

Skrevet
7 minutes ago, Janus30 said:

På ingen måte. Slaraffenlivet er ikke noe for meg. 

De fleste av de som ikke liker slaraffenlivet er ikke syke...

Skrevet

Misunnelse, fullverdig og dol-fruer...

Kommer man med tips ender det med blind vold, religiøsitet og andre ting. Hvis "du" hadde giddi kikke litt rundt, finnes det mye småjobber- du kan jo vaske i ei blokk eller i en forretning. Da trenger du ikke prate med andre, være sosial eller noe. Vente til våren og ta på deg maleroppdrag av hus, gressklipping...trenger ikke sosiale skills til det heller. Du kan melde deg til kommunen og si du er interessert i å jobbe- de har jobber hele året...og du trenger jaggu meg ikke særlig sosiale antenner til det heller.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av de som ikke liker slaraffenlivet er ikke syke...

Og du vet alt om alle syke

Skrevet
1 minute ago, Psykojenta said:

Kommer man med tips ender det med blind vold, religiøsitet og andre ting. Hvis "du" hadde giddi kikke litt rundt, finnes det mye småjobber- du kan jo vaske i ei blokk eller i en forretning. Da trenger du ikke prate med andre, være sosial eller noe. Vente til våren og ta på deg maleroppdrag av hus, gressklipping...trenger ikke sosiale skills til det heller. Du kan melde deg til kommunen og si du er interessert i å jobbe- de har jobber hele året...og du trenger jaggu meg ikke særlig sosiale antenner til det heller.

Dette er bare tull. Det er stor arbeidsledighet.

1 minute ago, Psykojenta said:

Og du vet alt om alle syke

Det er fakta. :) Jeg er 100% sikker.

Skrevet

Syk er ikke = slaraffenliv i alle fall !!

Å være syk innebærer ofte å flytte grenser..og å kjenne de grenser man ikke kan gjøre noe med. Innebærer utfordringer, medgang og motgang...

Skrevet
7 timer siden, issomethingwrong skrev:

Har du byttet bilde nå! Så søt :) 

Skrevet
2 timer siden, Psykojenta skrev:

Hvis "du" hadde giddi kikke litt rundt, finnes det mye småjobber- du kan jo vaske i ei blokk eller i en forretning.

Hvilken verden lever du i? Det finnes ikke masse slike jobber. Og bortettslag forretninger bruker seriøse vaskefirma.

Da trenger du ikke prate med andre, være sosial eller noe.

Joda, du trenger bl.a. social skills for å gå rundt og prøve skaffe jobb.

Vente til våren og ta på deg maleroppdrag av hus, gressklipping...

I konkurranse med polakker og andre som konkurerer hardt om disse jobbene, mener du? Mulig du mener man skal jobbe svart da, for det blir vanskelig å komme opp i anstendig timelønn ellers.

trenger ikke sosiale skills til det heller.

Joda, du skal selge deg selv. Se ellers ovenfor.

Du kan melde deg til kommunen og si du er interessert i å jobbe- de har jobber hele året...

Hvilken kommune har "jobber hele året"? Her i kommuen sier de opp masse folk for å spare penger, og skal bruke "gratis" arbeidskraft fra NAV (folk i arbeidstrening) i steden.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken verden lever du i? Det finnes ikke masse slike jobber. Og bortettslag forretninger bruker seriøse vaskefirma.

Joda, du trenger bl.a. social skills for å gå rundt og prøve skaffe jobb.

I konkurranse med polakker og andre som konkurerer hardt om disse jobbene, mener du? Mulig du mener man skal jobbe svart da, for det blir vanskelig å komme opp i anstendig timelønn ellers.

Joda, du skal selge deg selv. Se ellers ovenfor.

Hvilken kommune har "jobber hele året"? Her i kommuen sier de opp masse folk for å spare penger, og skal bruke "gratis" arbeidskraft fra NAV (folk i arbeidstrening) i steden.

Stått opp på feil bein??

Du virker ganske så engasjert, det er jo bra 😊

Poenget mitt er at det finnes arbeid hvis en virkelig vil jobbe. Også det at det er mulig å jobbe litt og få støtte fra NAV i tillegg. Skjønner jo at du vil forsørge deg helt selv, men det er ganske langt mellom alt og ingenting.

Nei, alle borettslag bruker ikke vaskefirma. Ikke her i alle fall, men endel utnytter arbeidsmarkedstiltak-bedrifter for å gjøre det billigst. 

Skjønner du ble frustrert over svaret mitt, men det finnes muligheter for å bli kvalifisert til å forsørge seg selv. Da via arbeidsmarkedstiltak og andre tiltak...det er ikke alltid du må gjennom lange studier for å få det til. Realkompetanse...

Skrevet
2 minutter siden, Psykojenta skrev:

Stått opp på feil bein??

Du virker ganske så engasjert, det er jo bra 😊

Poenget mitt er at det finnes arbeid hvis en virkelig vil jobbe.

Tull å si sånn når antall arbeidsledige har passert 150.000! Regner med at du mener disse ikke gidder å jobbe?

2 minutter siden, Psykojenta skrev:

Også det at det er mulig å jobbe litt og få støtte fra NAV i tillegg.

Nei, det er det ikke. Jeg har snakket med NAV og de sa de ikke hadde noe "å tilby".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...