Gå til innhold

Er du i jobb?

Er du i jobb/jobbtiltak om dagene?  

28 stemmer

1. 1. Er du i jobb?

• Ordinær jobb
      14
    • Tiltak
      5
    • Ufør
      11
    • Under utdanning
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Tull å si sånn når antall arbeidsledige har passert 150.000! Regner med at du mener disse ikke gidder å jobbe?

Ingenting! Det er da mer enn dobbelt så mange på uføretrygd!

Anonymkode: ea15a...55e

Skrevet
3 hours ago, Psykojenta said:

Syk er ikke = slaraffenliv i alle fall !!

Å være syk innebærer ofte å flytte grenser..og å kjenne de grenser man ikke kan gjøre noe med. Innebærer utfordringer, medgang og motgang...

Kommer an på hva du mener med slaraffenliv? Kan være utfordrende og være mye motbør selv om man bare er isolert i eget hjem!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilken kommune har "jobber hele året"? Her i kommuen sier de opp masse folk for å spare penger, og skal bruke "gratis" arbeidskraft fra NAV (folk i arbeidstrening) i steden.

Jeg skal si deg det, at hvis det hadde vært mulig for meg å få en slik "vaktmesterjobb", så hadde jeg ringt og spurt etter den på flekken. Kan tjene mange tusen ved siden av trygda, og jeg elsker penger.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull å si sånn når antall arbeidsledige har passert 150.000! Regner med at du mener disse ikke gidder å jobbe?

Nei, det er det ikke. Jeg har snakket med NAV og de sa de ikke hadde noe "å tilby".

Anonymkode: 067ea...43c

Nei, jeg sier ikke at de ikke gidder å jobbe, og ja, det er mye arbeidsledighet. Vet at det ikke er arbeid for alle, men det er heller ikke alle som er interessert i å gjøre altfor mye for evt å bli kvalifisert til et annet yrke.

Skjønner jo at du er i en spesiell situasjon, og NAV har en tendens (når det kommer til enkelte diagnoser/tilstander) å heller uføretrygde noen enn å bruke masse tid og ressurser.

Det var en annen som påsto

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av de som ikke liker slaraffenlivet er ikke syke...

Jeg klarer ikke forholde meg til femti anonyme som svarer som at jeg retta noe personlig mot dem. Ja, nå har jeg retta noe mot noen..anonymkode 067ea...43c 

Svarene til deg er ikke like svarene til hvem som helst annen...jeg har ikke forutsetninger til å svare på annet enn info som står trykket her.. at du har en annen situasjon enn den anonyme jeg svarte, kan ingen forutse...

Inntil folk begynner bruke litt mer nick, skal jeg ikke svare på disse trådene, håpløst når mange anonyme svarer om hverandre og som at en svarte en person som bare dukker opp...

Dette ble sikkert helt håpløst forklart også.

Skrevet

Vet det er nedskjæringer...prøvde bare å si at det finnes ofte muligheter, men at en kanskje må gå litt utradisjonelle veier for å komme dit...

Skrevet
6 minutes ago, Psykojenta said:

Vet det er nedskjæringer...prøvde bare å si at det finnes ofte muligheter, men at en kanskje må gå litt utradisjonelle veier for å komme dit...

Vet ikke om "nedskjæringer" er det rette ordet å bruke. Samfunnet går mot at stadig flere ikke jobber, det er en moderniseringsprosess. F.eks. når gaffeltrucken kom for lenge siden, kunne man avskjedige sjauere. Vi har nå kommet et stykke lenger; nå er det kunstig intelligens som tar over. Snart er det ingen som jobber som drosjesjafør, butikkmedarbeider eller kundebehandler i Norge lenger. Klasseskillet kommer til å øke. Yrker som består er f.eks.  forsker, psykolog og administrative og politiske yrker.

Skrevet
På ‎17‎.‎10‎.‎2016 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Kjekt hvis du svarer

Anonymkode: 258b2...c8c

Jeg går over til pensjonistenes rekker til våren, så ....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...