Gå til innhold

Lurer and DSP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , jeg lurer på hvor lenge det tar før man får time hos DSP ??  Jeg må vente til at jeg har fått time hos DSP før jeg kan søker om arbeidsavklaringspenger ?? Hjelper det å ta privat ?? Hvor mye koster det å gå til privat ?? 

Anonymkode: 075fc...769

Skrevet

Det kan ta et år å få time. Du kan søke om AAP før du får time, legen må da skrive det i legeerklæringen. 

Anonymkode: d32d5...ba8

Skrevet

Noen får raskt time, andre må vente lengre, det kommer litt an på hva det er som er problemet. Feks vil en psykosepasient som holder på å bi psykotisk få time raskere enn en med angst. Tror jeg da, men det er slik jeg har forstått det.

Anonymkode: ea9c8...70e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vente til at jeg har fått time hos DSP før jeg kan søker om arbeidsavklaringspenger ??

Nei, det må du ikke. Det holder at du har en legeerklæring på at det er søkt.

Anonymkode: 7c90c...11b

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ta et år å få time. Du kan søke om AAP før du får time, legen må da skrive det i legeerklæringen. 

Anonymkode: d32d5...ba8

Fikk avslag pga jeg valgte behandlingen hos fastlege, dermed ringte jeg til Nav, sa at jeg går på behandling hos fastlege, de ba meg bare å klage hvis jeg er uenig og ar det kan ta en til 2 mnd:( Etter noen dager ringte ho som har ansvar på arbeidsavklaringspenger, der sa ho at jeg må vente til jeg har fått plass hos DPS, deretter søke igjen på nytt og eller jeg kan få avslag ( må legge kopi av timen jeg har fått DSP !!) -_-

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen får raskt time, andre må vente lengre, det kommer litt an på hva det er som er problemet. Feks vil en psykosepasient som holder på å bi psykotisk få time raskere enn en med angst. Tror jeg da, men det er slik jeg har forstått det.

Anonymkode: ea9c8...70e

Huff da, fikk beskjed om jeg kan søke på nytt, men da må jeg sende kopi av timen jeg har fått hos DSP og eller vil jeg igjen på avslag !! :(

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det må du ikke. Det holder at du har en legeerklæring på at det er søkt.

Anonymkode: 7c90c...11b

Ringte Nav , pga jeg fikk avslag for søknaden og noen dager etter ringer ho som har ansvar på det og ber meg klage om jeg vil, men det kan ta opp til to mnd og eller søke på nytt om jeg vil , men da må jeg vente til jeg har fått time hos DSP og eller kopi av det !! :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ventetid avhenger som flere har nevnt av tilstanden. Svar om ventetid skal du få fra DPS innen to uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...