Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-) I perioder spesielt når jeg er stresset har jeg en lei tendens til å snakke med meg selv som om jeg snakker med den/de som stresset meg opp. Jeg later som de er der og "snakker ut" med de for å få ut frustrasjon. Liker ikke konflikter derfor tar jeg det helst når jeg er alene. Problemet er at når jeg er stresset så får jeg panikkanfall og røyker det dobbelte av det jeg pleier og det igjen går ut over astmaen min. Men jeg kan ikke slutte å røyke for det er det eneste jeg har til å roe nervene mine når det er som verst. Blir jo også så enormt sliten av dette. Skal veldig lite til før stresset kommer som en vegg imot meg. Har visst eupf med depressive og angst symptomer og muligens PTSD. Kan dette stresset ha sammenheng med diagnosen(e)? Hva menes egentlig eupf med depressive og angst symptomer? Trodde depresivitet og angst var en del av eupf. Er det noe mer galt siden jeg "må" snakke med meg selv for å få ut frustrasjon? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
2 timer siden, aa-k-j skrev:

Kan dette stresset ha sammenheng med diagnosen(e)? Hva menes egentlig eupf med depressive og angst symptomer? Trodde depresivitet og angst var en del av eupf. Er det noe mer galt siden jeg "må" snakke med meg selv for å få ut frustrasjon? 

Dette stresset har høyst sannsynlig sammenheng med diagnosene.

Det betyr vel kun at du har noe mer depresjons- og angstsymptomer en eupfere flest.

Det er intet galt med å snakke med seg selv :-)

Skrevet
22 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dette stresset har høyst sannsynlig sammenheng med diagnosene.

Det betyr vel kun at du har noe mer depresjons- og angstsymptomer en eupfere flest.

Det er intet galt med å snakke med seg selv :-)

OK takk. Da fikk jeg vite det jeg trengte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...