Gå til innhold

NHD? Noen? Forverring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man opplever et ikke så helt greit (snilt sagt) opphold i institusjon i 2,5 mnd, kjemper for å få være der til man føler seg klar til å møte verden, men ikke får medhold, man er SÅ nær...men MÅ ut...og man da en uke før man skal skrives ut går inn i hypomani. Så blir man så ukritisk at man gjør mange dumme ting og det ender etter 2 uker opp med å bli voldtatt. Ganske heavy...og ting roer seg ikke, man blir høyere og høyere og ting eskalerer, og så kommer mannen du har hørt snakke til deg siden du var 8 til syne, han tar på deg, du kjenner pusten og spyttet hans i øra når han roper til deg, du ser hva han har på seg og han får et navn. Hva er det som skjer da?

Det er en nær venninne som jeg tvinga til å snakke i går kveld. Så blir hun helt stille og bare vrir på seg. Som om hun lytter til noe. Han sier til henne at hun skal slutte å snakke. Hva skjer med henne nå? 

Anonymkode: c74b5...e7c

Skrevet

Må legge til at hun vred på seg og sa "ikke ta på meg"...hele situasjonen var veldig freaky....

Gjest Kanuttius
Skrevet

Dette høres ut som noe mere enn hypomani. Jeg anbefaler at du kontakter lege eller psyk legevakt. 

Skrevet
13 timer siden, BamseLiten skrev:

Dette høres ut som noe mere enn hypomani. Jeg anbefaler at du kontakter lege eller psyk legevakt. 

Jeg tør ikke, hun sier han blir verre dersom noe skjer...er redd for henne nå..men hun sier at så lenge ingen vet noe går det bra...(leger osv). Har tillatelse til å skrive anonymt her inne fra henne. Hun har diagnosen bipolar 2. Men nå tar det helt av

Skrevet
15 minutter siden, BamseLiten skrev:

Er det kjæresten hennes som skader henne? 

Nei..hun er singel..det er en hun ser og hører og kjenner, kun hatt stemmen i hodet i depressive perioder før men nå har det liksom eskalert litt etter hun har vært hypoman i flere måneder...jeg ser han ikke og hun tror jeg lyver når jeg sier det. Hun har en veldig merkelig oppførsel for tiden, glemte hvor doen på senteret var, skulle handle mat og kom hjem med 24 bokser med Pepsi Max og 3 pakker røyk. Ringte meg på jobb, det har hun aldri gjort før..helt hysterisk og babla i ett sett...Jeg vet ikke...føler jeg må passe litt på..hun sover veldig lite og spiser veldig lite. Klarer ikke lese, null konsentrasjon...det er bare litt av det...

Skrevet
10 minutter siden, kovakova skrev:

Manisk psykose?

Men hun er bipolar 2, ikke 1...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hun er bipolar 2, ikke 1...

Ikke hvis hun har fått en manisk psykose.

Skrevet
9 minutter siden, kovakova skrev:

Ikke hvis hun har fått en manisk psykose.

Sukk, hva skal jeg gjøre da? Umulig å få henne til å si noe til noen...

Gjest Kanuttius
Skrevet

har hun foreldre du kan be om hjelp hos? Fastlege? Er det ille nok kan 113 være rett sted å ringe, de kan ta en vurdering på om hun må legges inn akutt eller ved tvang. 

Skrevet
7 timer siden, BamseLiten skrev:

har hun foreldre du kan be om hjelp hos? Fastlege? Er det ille nok kan 113 være rett sted å ringe, de kan ta en vurdering på om hun må legges inn akutt eller ved tvang. 

Hun har fastlege ja, hun har time der i morgen, håper hun møter opp...fast en gang i uka, men ikke vært der på 2 uker...pga høstferie

Gjest Kanuttius
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fastlege ja, hun har time der i morgen, håper hun møter opp...fast en gang i uka, men ikke vært der på 2 uker...pga høstferie

Prøv å kontakte fastlegen før hun kommer seg inn dit. Ring asap på morgenen. Legen har taushetsplikt så du får ingen bekreftelse på det du forteller med det blir garantert tatt i betraktning. Har selv sett en slik notis i min journal om at noen hadde ringt ang bekymringer. 

Skrevet
2 timer siden, BamseLiten skrev:

Prøv å kontakte fastlegen før hun kommer seg inn dit. Ring asap på morgenen. Legen har taushetsplikt så du får ingen bekreftelse på det du forteller med det blir garantert tatt i betraktning. Har selv sett en slik notis i min journal om at noen hadde ringt ang bekymringer. 

Ok. Det skal jeg gjøre! Takk for tips...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...