Gå til innhold

flere grader av psykose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er en måte å se det på. Jeg vet iallefall att gud ikke eksisterer for meg. Om han gjør det for andre, så er jeg rimelig sikker på att det sitter i psyken. Når man ser hva disse primitive livsfornektende religionene kristendommen og islam har utført av grusomheter både i fortid og nåtid, så blir det for meg totalt uinteressant å tro på en slik sadist.

Alle mennesker tenker i forskjellig grad på sammenhenger mellom deres eget hode og noe større. Men abrahamske guder har ikke noe positivt å gi meg iallefall. Heldigvis er de bare noen skrøner.

Skrevet
1 minutt siden, Inner self skrev:

Ja, det er en måte å se det på. Jeg vet iallefall att gud ikke eksisterer for meg. Om han gjør det for andre, så er jeg rimelig sikker på att det sitter i psyken. Når man ser hva disse primitive livsfornektende religionene kristendommen og islam har utført av grusomheter både i fortid og nåtid, så blir det for meg totalt uinteressant å tro på en slik sadist.

Alle mennesker tenker i forskjellig grad på sammenhenger mellom deres eget hode og noe større. Men abrahamske guder har ikke noe positivt å gi meg iallefall. Heldigvis er de bare noen skrøner.

Jeg er ikke kristen men spirituell :) Tror ikke det har ført noe vondt med seg. 

Skrevet

Jeg leste mye i bibelen/det gamle testamentet da jeg ville bli jøde, men la det fra meg da det ble helt uholdbart, kunne ikke gå god for at gud var sånn.

Anonymkode: 8a57a...8d9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...