Gå til innhold

Jeg tror psyken min tar livet av meg snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har BP1 og PTSD (etter å ha blitt utsatt for et seksuelt overgrep som barn). Går på litium for BP1, men har de siste dagene følt meg fryktelig trist. Jeg vet ikke om jeg er deprimert. Psykologen synes jeg virker for energisk til å være deprimert, så det kan jo hende at jeg ikke er det. Jeg har energi.

Uansett har jeg voldsomme triste følelser i meg, og mye destruktive og negative tanker.  Jeg har aldri fortalt noen om at faren min forgrep seg på meg da jeg var liten, og etter at jeg begynte å vurdere å fortelle psykologen det, har jeg følt mye på angst, frykt, og en sånn "jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg-følelse". Jeg er veldig ambivalent når det gjelder om jeg skal snakke om det, eller ikke. Usikkerheten gjør at jeg oppfører meg rart hos psykologen. Usikker, flau og fnisete. Og det er jo ikke DET jeg egentlig vil formidle, for det er ikke det jeg går og kjenner på ellers. 

De siste få dagene har jeg fungert greit sammen med folk, men når jeg er alene gråter jeg og er fortvilet. Klarer ikke konsentrere meg om ting jeg bør gjøre, og tenker mer på at jeg vil bli fri fra dette jævlige livet. Jeg vet at mange har det vondt og verre enn meg. - Men jeg tenker at jeg ikke har mer å gi i dette livet. Jeg passer ikke inn. Jeg står liksom utenfor, som i en mørk og trist annen dimensjon, og klarer ikke komme meg ut til den "normale dimensjonen alle andre er i". Muligens har livet mitt vært over for lenge siden, og nå straffes jeg for at jeg fortsatt er her. Jeg er så lei meg og fortvilet, for jeg får aldri fred fra de vonde følelsene. Og ikke fra faren min heller. Jeg begynner å bli desperat, og kan komme til å dø når som helst.

Anonymkode: 0227f...1cf

Skrevet

Får du oppfølgning for din bipolare lidelse? lenge til neste time hos psykologen? 

Anonymkode: 202e0...347

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du oppfølgning for din bipolare lidelse? lenge til neste time hos psykologen? 

Jeg får oppfølging. Går til psykologen en gang i uken. Skal dit om 10 dager. Litt lenge å vente. -Men det er min egen feil, som ikke klarte å uttrykke hvor vanskelig jeg egentlig har det akkurat nå.  

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får oppfølging. Går til psykologen en gang i uken. Skal dit om 10 dager. Litt lenge å vente. -Men det er min egen feil, som ikke klarte å uttrykke hvor vanskelig jeg egentlig har det akkurat nå.  

Jeg synes du skal kontakte legen din for medisinvurdering. Kanskje din BP er i blomst. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal kontakte legen din for medisinvurdering. Kanskje din BP er i blomst. 

Kanskje. Rart ikke psykologen fanget det opp. Eller det var vel sikkert fordi jeg ikke sa noe om at jeg kanskje dør snart. Det går ikke å si det, ikke hvis man virkelig mener det. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Rart ikke psykologen fanget det opp. Eller det var vel sikkert fordi jeg ikke sa noe om at jeg kanskje dør snart. Det går ikke å si det, ikke hvis man virkelig mener det. 

Du må jo si noe, psykologer kan ikke gjette seg til hvilke tanker du har. Hvorfor går det ikke an å si noe? Fordi du ikke vil ha hjelp???

Skrevet
9 timer siden, BamseLiten skrev:

Du må jo si noe, psykologer kan ikke gjette seg til hvilke tanker du har. Hvorfor går det ikke an å si noe? Fordi du ikke vil ha hjelp???

Mhm. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å skrive et brev hvor du forklarer hvor vanskelig det er for deg som psykologen kan lese? Har selv gjort det og det hjalp. Bedre det en å ikke si noe som helst. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du misforstått. Om du har lyst til å dø så skal du fortelle psykologen akkurat det, og spesielt når du faktisk mener det. Det er den eneste måten psykologen kan hjelpe deg bort fra de tankene på. Det er jo ingen tvil om at du er deprimert nå. At du har energi betyr ikke at du ikke kan være deprimert. Når jeg har det ekstra jævlig så skjer en av to ting. Enten blir absolutt alt et tiltak og jeg må tvinge meg selv for å få gjort noe som helst. Ellerså klarer jeg overhode ikke sitte i ro og må gjøre noe hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...