Gå til innhold

Sterke opplevelser med lys.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var så sterkt blått lys i rommet i går når jeg la meg, og det lyste gyllent lys ut av hånden min. Så hele rommet som energi, altså snø i rommet. Min arm hadde også snø med masse farger på, syns dette var en sterk opplevelse. Er dette sykdommen? Er det flere som ser lys? Blir bare så forvirra, gjør ikke noe for å være åndelige så får jeg åndelige opplevelser fordet. Det er sterkt. Hva betyr det når disse opplevelsene kommer når jeg går på medisiner? At det åndelige bryter gjennom?

Bare lurer på om andre med psykosesykdom ser lys? Det har jeg ikke hørt om. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Hvis du først spørr deg selv, hvilket svar ville du ha gitt deg da? Jeg tror innerst inne at du vet svaret selv skjønner du. Hvorfor må du ha bekreftelse i fra oss på dol at det er sykdommen som får deg til å ha slike opplevelser? :-)

Anonymkode: c58d4...ca5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du først spørr deg selv, hvilket svar ville du ha gitt deg da? Jeg tror innerst inne at du vet svaret selv skjønner du. Hvorfor må du ha bekreftelse i fra oss på dol at det er sykdommen som får deg til å ha slike opplevelser? :-)

Anonymkode: c58d4...ca5

Jo hvis det ikke er sykdommen må det være åndelige opplevelser, vil dele det med dere så dere skjønner at ikke alt er sykt :) Vil at NHD og skal forstå det, da blir han kanskje mer åpen. 

Skrevet
4 minutter siden, kovakova skrev:

Aldri opplevd

Nei, lys pleier vel ikke være med i psykoser...

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo hvis det ikke er sykdommen må det være åndelige opplevelser, vil dele det med dere så dere skjønner at ikke alt er sykt :) Vil at NHD og skal forstå det, da blir han kanskje mer åpen. 

Fat chance.

Anonymkode: fadf8...c49

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, lys pleier vel ikke være med i psykoser...

Tviler på at det er så enkelt. 

Jeg har lest meg til at synshallusinasjoner kan være symptom på schizofrene psykoser, selv om det er vanligere å ha hørselshallusinasjoner.

Dessuten hender det at man opplever sansebedrag også uten å være syk, i perioden rundt innsovning og oppvåkning.  Men de som ikke er vant til det, "avskriver" det sikkert ofte som en drøm. 

Dette får meg til å anta at selv om man tar medisin mot psykosesymptomer, kan man få sanseopplevelser som ikke er virkelige, f.eks. når man er trøtt.

Kanskje det er et tegn på at du ikke er overmedisinert, altså at du tar akkurat nok til at du ikke "forstyrres" når du er våken og relativt opplagt, men at du kan få hallusinasjonsaktige inntrykk når du er sliten eller stresset.  Men nå synser jeg bare, altså.

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Tviler på at det er så enkelt. 

Jeg har lest meg til at synshallusinasjoner kan være symptom på schizofrene psykoser, selv om det er vanligere å ha hørselshallusinasjoner.

Dessuten hender det at man opplever sansebedrag også uten å være syk, i perioden rundt innsovning og oppvåkning.  Men de som ikke er vant til det, "avskriver" det sikkert ofte som en drøm. 

Dette får meg til å anta at selv om man tar medisin mot psykosesymptomer, kan man få sanseopplevelser som ikke er virkelige, f.eks. når man er trøtt.

Kanskje det er et tegn på at du ikke er overmedisinert, altså at du tar akkurat nok til at du ikke "forstyrres" når du er våken og relativt opplagt, men at du kan få hallusinasjonsaktige inntrykk når du er sliten eller stresset.  Men nå synser jeg bare, altså.

Men jeg var gira når jeg la meg, hadde problemer med å lande. I tillegg kjente jeg sterke energier i kroppen, det var nok lyset. Følte meg og lyset var ett og var litt redd for å forsvinne, men det har jo ikke skjedd før. Jeg så verden hvordan den virkelig er, umatrealistisk. Jeg har jo ikke schizofreni...

Ser lys om dagen og :) De blinker i forskjellige farger og jeg blir glad av dem. Og når jeg er sliten blinker det massivt lys i taket. Men ser mer lys uten medisiner ja. 

Skrevet

Dette er ikke friskt... 

Anonymkode: ae466...839

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke friskt... 

Bare lurer på hvorfor ikke?

ellen propellen
Skrevet

jeg har sett en del lys. det har ''snødd lys''. veldig slitsomt.  også har jeg sett hvorfor lyset ga farger til alt. fantastisk vakkert. 

men jeg har alltid vert veldig syk når jeg så lysene. var ikke alltid jeg var klar over at jeg var syk, men det ble borte når jeg ble stabil igjen. 

selv om det noen ganger er en fin opplevelse, så foretrekker jeg å være frisk. 

Skrevet
6 minutter siden, ellen propellen skrev:

jeg har sett en del lys. det har ''snødd lys''. veldig slitsomt.  også har jeg sett hvorfor lyset ga farger til alt. fantastisk vakkert. 

men jeg har alltid vert veldig syk når jeg så lysene. var ikke alltid jeg var klar over at jeg var syk, men det ble borte når jeg ble stabil igjen. 

selv om det noen ganger er en fin opplevelse, så foretrekker jeg å være frisk. 

Ja det er veldig vakkert! Så godt å høre om andre som har sett lys, det trodde jeg ikke :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Bare lurer på hvorfor ikke?

Fordi du ser noe som ikke er der. Det er bare hjernen som lurer deg.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ser noe som ikke er der. Det er bare hjernen som lurer deg.

Så jeg er syk nå?

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så jeg er syk nå?

Tror det :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det :( 

Ok, i går følte jeg meg helt topp, i dag har jeg vært sliten. 

Skrevet
48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så jeg er syk nå?

Er du frisk?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du frisk?

Jeg føler meg forvirret ang hva jeg skal tro, føler meg ikke frisk i dag men gjorde det i går. 

ellen propellen
Skrevet

det jeg prøvde å få frem var at jeg alltid!!!!!! er syk når jeg ser disse lysene. hvis du ser noe som ikke skal være der så er du syk. det kan være fint å spesielt, men det er ikke virkelig!

Skrevet
46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler meg forvirret ang hva jeg skal tro, føler meg ikke frisk i dag men gjorde det i går. 

Det holder ikke å føle seg frisk i en dag. Når du har følt deg frisk i kanskje et halvt år er du muligens frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...