Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å be om utskrift av journalen kun fordi man er nysgjerrig på hva det står i den?

Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Er det frekt å be om utskrift av journalen kun fordi man er nysgjerrig på hva det står i den?

Nei, det har jeg gjort. Men det er selvsagt deres perspektiv på saken, er ikke sikkert du er enig i alt som står der. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei, det har jeg gjort. Men det er selvsagt deres perspektiv på saken, er ikke sikkert du er enig i alt som står der. 

Ok. Nei, det er jo ikke sikkert jeg er enig. Men tenkte kanskje det var greit å vite om jeg faktisk er enig eller ikke. Kanskje jeg skal be om å få en utskrift da. Vil ikke være brysom og tenkte kanskje jeg var det om jeg ville ha journalen uten noen spesiell grunn.

Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Ok. Nei, det er jo ikke sikkert jeg er enig. Men tenkte kanskje det var greit å vite om jeg faktisk er enig eller ikke. Kanskje jeg skal be om å få en utskrift da. Vil ikke være brysom og tenkte kanskje jeg var det om jeg ville ha journalen uten noen spesiell grunn.

Tror det er vanlig at folk vil se journalen sin, så ikke tenk på det :) 

Skrevet

Ikke noe problem :) 

Anonymkode: 38883...31a

Skrevet

Da har jeg bedt om den. Var ikke bare bare å komme igjennom på telefonen der. Og jeg som hater telefoner. Men nå er det ihvertfall gjort.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er tvert imot helt ok.

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, det er tvert imot helt ok.

Jeg tenker at de kanskje tenker at jeg ikke stoler på dem og må sjekke hva de skriver. Jeg vet ikke egentlig om jeg vil vite det. Men samtidig så tenkte jeg kanskje det var greit å vite hva de mener om meg. Siden psykiateren jeg har gått til har sluttet nå og jeg får en ny behandler så tenkte jeg det var greit å vite hva slags informasjon hun har fått om meg.

Nei, slutte å tenke så mye kanskje, det hadde vært greit.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For > 99% av befolkningen er helse og familie det viktigste i livet. At en ønsker å vite noe om sin egen helse synes jeg er helt naturlig.

Skrevet
23 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

For > 99% av befolkningen er helse og familie det viktigste i livet. At en ønsker å vite noe om sin egen helse synes jeg er helt naturlig.

Ok, når du sier det på den måten så ;) Jeg fikk ihvertfall "mannet" meg opp og ringt, og egentlig virket det som at det var det mest normale i hele verden, å ringe og be om journalen. Takk for at du svarte. Jeg tror jeg har noen litt forvridde idéer om hva folk ser på som mas og bryderi.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg måtte få ut journalen i forb med bytte av fastlege og følte meg helt j... kjenner jeg og må endre mine tanker omkring slike ting. 

Skrevet
5 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg måtte få ut journalen i forb med bytte av fastlege og følte meg helt j... kjenner jeg og må endre mine tanker omkring slike ting. 

Det kan hende jeg syns det er så jævlig fordi jeg da må forstyrre noen i jobben dems. For meg blir jo alt bare kaos om noen avbryter eller forstyrrer mens jeg holder på med noe. Så blir jeg superstressa og frustrert. Så blir jeg stressa om jeg plutselig får mer jobb enn det jeg hadde planlagt. Herregud, jeg blir stressa bare noen sier hei :wacko: Men jeg tror kanskje ikke andre pleier å være sånn. Jeg syns det er litt lettere når jeg må ta den ut fordi en eller annen lege trenger den, men nå var det liksom bare så jeg skulle ha noe på lese på i helga :lol: Neida, men det er kun for min egen del jeg skal ha den.

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Det kan hende jeg syns det er så jævlig fordi jeg da må forstyrre noen i jobben dems. For meg blir jo alt bare kaos om noen avbryter eller forstyrrer mens jeg holder på med noe. 

Du forstyrrer dem ikke i jobben, det ER en del av jobben deres! :)

Skrevet

Vi i Helse Nord har fått tilgang til journalen elektronisk, og jeg ventet lenge med å gå inn å lese. Men når jeg først gjorde det så ble jeg positivt overrasket! Det var så fint å se at behandlerne virkelig har forstått meg og gjort riktige vurderinger hele veien. Og så tenker jeg at det er en stor fordel at man kan oppdage det hvis man er uenig i noe behandleren har skrevet eller at h*n ikke har forstått meg rett, sånn at man kan ta det opp og få klarhet i det. 

Anonymkode: 191a3...e99

Skrevet
15 timer siden, Mirabell skrev:

Du forstyrrer dem ikke i jobben, det ER en del av jobben deres! :)

Ja, jeg prøver å tenke det, men så tenker jeg at de sikkert allerede har altfor mye å gjøre om ikke jeg skal komme og lage mer jobb for dem. Og jeg vet det er tullete, jeg tror jo jeg er til bry bare jeg skal ha bilen på verksted. Det er jo det det tjener penger på, jeg vet jo det, men klarer ikke helt å overbevise meg selv.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi i Helse Nord har fått tilgang til journalen elektronisk, og jeg ventet lenge med å gå inn å lese. Men når jeg først gjorde det så ble jeg positivt overrasket! Det var så fint å se at behandlerne virkelig har forstått meg og gjort riktige vurderinger hele veien. Og så tenker jeg at det er en stor fordel at man kan oppdage det hvis man er uenig i noe behandleren har skrevet eller at h*n ikke har forstått meg rett, sånn at man kan ta det opp og få klarhet i det. 

Anonymkode: 191a3...e99

Her nede på østlandet er de så trege så vi får ikke journalen elektronisk med det første ;) Jeg måtte få journalen etter utredningsamtalene for da skulle jeg til en privat psykiater som ville se den. Ble ganske frustrert da jeg leste den for det var tydelig at hun jeg hadde pratet med hadde gjort sine egne, merkelige tolkninger av hva jeg hadde sagt. Men hun sluttet og den nye psykiateren jeg fikk sa at det ikke spilte noen rolle hva det sto der, at det var det den private psykiateren og hva jeg selv fortalte som hun la vekt på. Så bortsett fra at jeg fyra meg opp noe jævlig og trodde en stund at alt kom til å gå til helvete (neida, jeg krisemaksimerer aldri :P ) så var det jo greit å ha lest den slik at jeg kunne si ifra at her var det noe riv ruskende galt. Nå må jeg bytte behandler igjen og da tenkte jeg at det ville være greit å vite hva slags informasjon hun har fått om meg. Jeg tror hun jeg har gått til nå har forstått meg, så jeg tror ikke jeg får noen store overraskelser denne gangen. Men jeg har tenkt, sllik som du skriver, at det er greit å vite hva det står slik at man kan klare opp i ev misforståelser.

Gjest Kanuttius
Skrevet

De to gangene jeg har gått til behandling på dps har behandler alltid lest opp forrrige ukes journalnotat for meg. Om den private psykologen jeg skal til nå kommer til å gjøre det samme gjenstår å se. 

Skrevet
2 minutter siden, BamseLiten skrev:

De to gangene jeg har gått til behandling på dps har behandler alltid lest opp forrrige ukes journalnotat for meg. Om den private psykologen jeg skal til nå kommer til å gjøre det samme gjenstår å se. 

Det hørtes jo veldig lurt ut. Da får man jo oppklart eventuelle misforståelser med engang. Jeg har ikke opplevd at noen har gjort det. Jeg føler ikke at det har vært noen misforståelser med den siste behandleren heller, men jeg kan jo ikke være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...