Gå til innhold

NHD. Starte opp med Remeron uten oppfølging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos fastlegen og fått Remeron for søvnvansker. Men når jeg leser i pakningsvedlegget så ser jeg at i begynnelsen kan selvmordstanker og tanker om å skade meg tilta. Jeg strever med sånne tanker hver dag. Og jeg prøver alt jeg kan for å ikke handle på disse tankene. Noen kvelder er det bare så vidt jeg klarer å holde ut og må oppsøke legevakten for jeg ikke klarer å holde ut mer. Hvor lurt er det da å starte på denne medisinen når jeg ikke har noe planlagt oppfølging?  Jeg syntes det føles litt utrygt, men jeg trenger virkelig å få sove. Hva er lurt å gjøre her?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For de aller fleste er det helt trygt. For deg synes jeg ikke det høres trygt ut. Jeg synes du burde følges opp i det minste den første måneden.

Skrevet

Jeg har ikke noe oppfølging nå. Jeg har fått 3 henvisninger avvist hos dps og fastlegen har ikke time til meg før 31 okt. Hva gjør jeg da? Jeg sover ikke mer enn 1-3 timer i døgnet.  Og jeg trenger virkelig mer søvn. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da tror jeg at søvnløsheten er en større trussel for din suicidalitet enn Remeron. Start med 15 mg i kveld 2 timer før du har tenkt å sovne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...