Rosa_smurf Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg har vært hos fastlegen og fått Remeron for søvnvansker. Men når jeg leser i pakningsvedlegget så ser jeg at i begynnelsen kan selvmordstanker og tanker om å skade meg tilta. Jeg strever med sånne tanker hver dag. Og jeg prøver alt jeg kan for å ikke handle på disse tankene. Noen kvelder er det bare så vidt jeg klarer å holde ut og må oppsøke legevakten for jeg ikke klarer å holde ut mer. Hvor lurt er det da å starte på denne medisinen når jeg ikke har noe planlagt oppfølging? Jeg syntes det føles litt utrygt, men jeg trenger virkelig å få sove. Hva er lurt å gjøre her? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 For de aller fleste er det helt trygt. For deg synes jeg ikke det høres trygt ut. Jeg synes du burde følges opp i det minste den første måneden. 0 Siter
Rosa_smurf Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 Jeg har ikke noe oppfølging nå. Jeg har fått 3 henvisninger avvist hos dps og fastlegen har ikke time til meg før 31 okt. Hva gjør jeg da? Jeg sover ikke mer enn 1-3 timer i døgnet. Og jeg trenger virkelig mer søvn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Da tror jeg at søvnløsheten er en større trussel for din suicidalitet enn Remeron. Start med 15 mg i kveld 2 timer før du har tenkt å sovne. 0 Siter
Rosa_smurf Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 Oki. Takk, da prøver jeg det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.