Gå til innhold

NHD/Hva tror du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist psykiateren var her snakket han om å øke latuda, men vet ikke om det var på tull for han lo når jeg sa nei. Men tror du jeg hadde fått det bedre da, om jeg økte latuda? Føler ikke at jeg har det noe bra nå! Eller er det bare jeg som må ta meg sammen? Gjøre ting vanlige folk gjør? Føler meg ikke vanlig heller, er utenom alt. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sist psykiateren var her snakket han om å øke latuda, men vet ikke om det var på tull for han lo når jeg sa nei. Men tror du jeg hadde fått det bedre da, om jeg økte latuda? Føler ikke at jeg har det noe bra nå! Eller er det bare jeg som må ta meg sammen? Gjøre ting vanlige folk gjør? Føler meg ikke vanlig heller, er utenom alt. 

Hvis han ville øke Latuda, hvorfor sa du nei? 

Anonymkode: 6fe98...290

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ville øke Latuda, hvorfor sa du nei? 

Anonymkode: 6fe98...290

Nei jeg ville vel ikke bli enda mer stengt igjen, er vanskelig for meg dette. 

Skrevet

Fikk melding fra sykepleieren nå, legen mente det. Han skrev jeg kunne ringe legen, men det tør jeg ikke. Selv var han på kurs. 

Skrevet
49 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du bør prøve å få mer struktur på dagene, og være i mer fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 086e8...90c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør prøve å få mer struktur på dagene, og være i mer fysisk aktivitet. 

Ja men jeg sliter jo sånn med det der, skulle på dagsenteret i dag men ble sittende her...forstår ikke hva som feiler meg. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg sliter jo sånn med det der, skulle på dagsenteret i dag men ble sittende her...forstår ikke hva som feiler meg. 

Du må bestemme deg for å gjøre det, og så gjør du det. Ikke tenk , bare gjør det.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bestemme deg for å gjøre det, og så gjør du det. Ikke tenk , bare gjør det.

Ja jeg hører dere sier det, men jeg sliter sånn med det. Skulle hatt faste avtaler, kanskje jeg hadde klart det da. Har snakket med psykiateren, han ville jeg skulle ta 74 mg latuda. Men det er jo ikke gjort på en dag, piller må bestilles osv..men du mener jeg trenger ikke øke bare skjerpe meg? 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg hører dere sier det, men jeg sliter sånn med det. Skulle hatt faste avtaler, kanskje jeg hadde klart det da. Har snakket med psykiateren, han ville jeg skulle ta 74 mg latuda. Men det er jo ikke gjort på en dag, piller må bestilles osv..men du mener jeg trenger ikke øke bare skjerpe meg? 

Det sier jeg ikke, jeg sier ihvertfall at du må ha mer struktur og være i mer aktivitet. Skriv opp en plan, og så følger du den. Det klarer du sikkert.

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men du mener jeg trenger ikke øke, bare skjerpe meg? 

Det kan vel ikke vi svare på?  Du har vel egentlig erfart at det ikke fungerer å "bare skjerpe seg"?  Det spiller ingen rolle om noen mener at du egentlig burde klare ditt eller datt, hvis det ender med halvhjertede forsøk, ingen forsøk eller bare halvhjertede forsøk. 

Jeg minner igjen om at du må spørre sykepleieren og de andre fagfolkene om det du synes er uklart, der og da.  Det kan bli helt feil hvis du bare avfeier dem, grubler i ettertid og spør på nett senere.  Hvis du ikke vet verken hvorfor sykepleieren foreslo å øke eller hvorfor du sa nei, ville det jo vært naturlig å spørre "hvorfor foreslår du det?"  Jeg tror ikke et øyeblikk at han sier sånt på tull. 

Da du snakket med psykiateren, kunne du også bedt om en begrunnelse og spurt om de bivirkningene du er redd for.  Du skrev først at du ikke torde ringe, men det gjorde du jo :)  Da er det dumt at du ikke får noe særlig ut av samtalen. 

Skrevet

Du kan begynne med planen jeg satt hele kvelden og lagde til deg. Der er det struktur... selv om den skal gjelde fra mandag, kan du fint følge de kommende dagene med den planen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det sier jeg ikke, jeg sier ihvertfall at du må ha mer struktur og være i mer aktivitet. Skriv opp en plan, og så følger du den. Det klarer du sikkert.

Har en plan, og planen var å gå på dagsenteret i dag. Men det ble bare ikke. 

Skrevet
1 time siden, laban skrev:

Det kan vel ikke vi svare på?  Du har vel egentlig erfart at det ikke fungerer å "bare skjerpe seg"?  Det spiller ingen rolle om noen mener at du egentlig burde klare ditt eller datt, hvis det ender med halvhjertede forsøk, ingen forsøk eller bare halvhjertede forsøk. 

Jeg minner igjen om at du må spørre sykepleieren og de andre fagfolkene om det du synes er uklart, der og da.  Det kan bli helt feil hvis du bare avfeier dem, grubler i ettertid og spør på nett senere.  Hvis du ikke vet verken hvorfor sykepleieren foreslo å øke eller hvorfor du sa nei, ville det jo vært naturlig å spørre "hvorfor foreslår du det?"  Jeg tror ikke et øyeblikk at han sier sånt på tull. 

Da du snakket med psykiateren, kunne du også bedt om en begrunnelse og spurt om de bivirkningene du er redd for.  Du skrev først at du ikke torde ringe, men det gjorde du jo :)  Da er det dumt at du ikke får noe særlig ut av samtalen. 

Ja sykepleieren sa det ble dagens utfordring, så jeg ringte. Men det ble en kort samtale, han ville jeg skulle øke til 75 mg. Får prøve det da. 

Skrevet
7 minutter siden, Psykojenta skrev:

Du kan begynne med planen jeg satt hele kvelden og lagde til deg. Der er det struktur... selv om den skal gjelde fra mandag, kan du fint følge de kommende dagene med den planen.

Ja det var planen å gå på dagsenteret i dag. Men så ble jeg heller hjemme. 

Skrevet
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var planen å gå på dagsenteret i dag. Men så ble jeg heller hjemme. 

Dagen er ikke over ennå. Det er fortsatt tid til å gå tur.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagen er ikke over ennå. Det er fortsatt tid til å gå tur.

Ja kan jo ta en tur rundt sykehuset, orker ikke gå lenger. 

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta en tur rundt sykehuset, orker ikke gå lenger. 

Men så gjør det da!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men så gjør det da!

Jada.....

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jada.....

Du orker å sitte på DOL og klage hele dagen, men å gå en liten tur order du ikke.

Hvor lenge tror du folk gidder å bruke tid på å svare deg når du gir faen i alle råd du får?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...