Gå til innhold

NHD-behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-) Etter samtale med lege på DPS fikk jeg skikkelig klarhet i diagnosen min. Er ikke eupf jeg har, men blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk i tillegg til endel angst. Det ustabile og paranoiaen er noe som lager endel problemer for meg samt traumer så jeg lurer på hvilken behandling kan hjelpe med å redusere det? Er fluoxetin og Seroquel aktuelle ved slike problemer? Er på brukerstyrt nå og skal få snakke med legen så vil gjerne være litt forberedt. 

Skrevet
12 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hei :-) Etter samtale med lege på DPS fikk jeg skikkelig klarhet i diagnosen min. Er ikke eupf jeg har, men blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk i tillegg til endel angst. Det ustabile og paranoiaen er noe som lager endel problemer for meg samt traumer så jeg lurer på hvilken behandling kan hjelpe med å redusere det? Er fluoxetin og Seroquel aktuelle ved slike problemer? Er på brukerstyrt nå og skal få snakke med legen så vil gjerne være litt forberedt. 

Hvorfor skal du være forberedt? Du kan jo spørre legen som møter deg i RL om deg, eller har du grunn til å tro at legen ikke er kompetent? 

Anonymkode: fac1d...b0a

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du være forberedt? Du kan jo spørre legen som møter deg i RL om deg, eller har du grunn til å tro at legen ikke er kompetent? 

Anonymkode: fac1d...b0a

Jeg må være forberedt for min egen del for jeg får gjerne spørsmål om hva jeg selv vil prøve og da trenger jeg litt forslag jeg kan vurdere først. 

Skrevet

Jeg er ikke NHD, men Fluoxetin og Seroquel er en fin kombinasjon. Stemningsstabiliserende virkning på Seroquel i rette doser. Det sies noen steder at personlighetsforstyrrelser ikke kan medisineres i særlig grad, men jeg har trua på å behandle enkeltsymptomer ved disse. 

Du må nesten høre hva legen har å si og, for det kan hende h*n vil ha hovedfokus på terapi og veiledning fremfor medisiner. Ved mye(fant ikke ordet jeg lette etter) gjelder det å lære seg andre måter å håndtere situasjoner/reaksjoner på. Man lærer vel ikke av medisiner i seg selv, men de kan gjøre det litt lettere å ta til seg ny læring og sånt..

Vil bare ønske deg lykke til !!

Skrevet
1 time siden, Psykojenta skrev:

Jeg er ikke NHD, men Fluoxetin og Seroquel er en fin kombinasjon. Stemningsstabiliserende virkning på Seroquel i rette doser. Det sies noen steder at personlighetsforstyrrelser ikke kan medisineres i særlig grad, men jeg har trua på å behandle enkeltsymptomer ved disse. 

Du må nesten høre hva legen har å si og, for det kan hende h*n vil ha hovedfokus på terapi og veiledning fremfor medisiner. Ved mye(fant ikke ordet jeg lette etter) gjelder det å lære seg andre måter å håndtere situasjoner/reaksjoner på. Man lærer vel ikke av medisiner i seg selv, men de kan gjøre det litt lettere å ta til seg ny læring og sånt..

Vil bare ønske deg lykke til !!

Tusen takk. Ja er de verste symptomene jeg tenker på i forhold til medisiner og vil gjerne lære mer av hvordan jeg skal håndtere ting. Vil jo helst ikke bruke medisiner unødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...