AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Vil gjerne høre andres erfaringer også... Har vært deprimert, moderat depresjon, tenker jeg, i 7 år og hatt sosial angst siden jeg gikk på barneskolen. I mars begynte jeg på Cipralex. Fikk ingen effekt av Cipralex på depresjonen selv om jeg trappet opp til 40 mg. På den sosiale angsten ble det nok litt bedre. I sommer hadde jeg et slags sammenbrudd på jobb. Etter år med dårlig arbeidsmiljø og negativt stress endte det med at jeg dro gråtende fra jobb. Klarte ikke å slutte og gråte. Ble etter dette sykemeldt i noen uker og byttet fra Cipralex til Efexor. Trappet sakte opp til 150 mg og har tatt det i noen uker, men for tre dager siden sa legen at jeg kunne gå opp til 225 mg siden jeg heller ikke har hatt noen effekt av disse. I dag fikk jeg et nytt "sammenbrudd" på jobb. Dette er jo kjempeflaut og jeg prøver å ta meg sammen, men takler ikke stress på en bra måte lenger. Legen har nå henvist meg til DPS siden medisinene ikke virker og nå er jeg kjempe nervøs for hva det innebærer. Hva slags helsepersonell vil jeg møte der og hva skjer på et sånt sted? Hva skjer når jeg er henvist på grunn av at medisiner ikke virker og vi ikke vet årsaken til depresjonen? Trodde DPS var for de med alvorlige psykiske plager? Tar Tolvon for å sove, men ligger allikevel våken og gruer meg for jeg vet jo ikke hva jeg kan vente meg. Tenker på det hele dagen også... Anonymkode: 12703...423 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Du er nok henvist dit fordi de ønsker å finne ut av årsaken til din depresjon samt behandle den. Det er ikke noe farlig, de skal bare snakke med deg og prøve å hjelpe deg Det kan også hende de vil at du skal til psykiater for medisinvurdering/utprøving siden denne er ekspert på dette området. Du kan møte psykiater, psykolog, sosionom, psykiatrisk sykepleier. Anonymkode: f89ce...ad1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Korrekt svar av AB. Når fastlege ikke kommer til målet på et par forsøk, er det helt etter læreboka å henvise til DPS. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.