Gå til innhold

NHD..Hva skjer hvis jeg ikke møter til lege timen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter jeg startet med Remeron fikk jeg en økning i selvmordstanker. Jeg var hos en annen lege på kontoret til fastlegen min i dag (fastlegen min var på kurs)for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Jeg fikk beskjed om å ikke ta mer Remeron og komme tilbake på mandag til en time hos min fastlege. 

Hun spurte om jeg hadde selvmordstanker og dette bekrefte jeg, men jeg fortalte også at helgen ville jeg uansett ikke handle på de da min sønn er hjemme. Problemet blir når han reiser. Da vil det bli vanskelig å stå imot disse tankene. 

Timen jeg fikk på mandag er Kl 9 og med mine søvn problemer kan der bli vanskelig å komme meg opp  hvis jeg sovner seint. Så da lurer jeg på hva skjer hvis jeg ikke kommer meg opp og møter til den timen?

Endret av Rosa_smurf
Skrevet
3 minutter siden, kovakova skrev:

Da får du regning på nesten 700kr

Det regner jeg nesten med og det er kjipt nok i seg selv . Men jeg tenker mer på andre konsekvenser som å risikere tvungen legeundersøkelse. 

Skrevet
20 minutter siden, Rosa_smurf skrev:

Etter jeg startet med Remeron fikk jeg en økning i selvmordstanker. Jeg var hos en annen lege på kontoret til fastlegen min i dag (fastlegen min var på kurs)for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Jeg fikk beskjed om å ikke ta mer Remeron og komme tilbake på mandag til en time hos min fastlege. 

Hun spurte om jeg hadde selvmordstanker og dette bekrefte jeg, men jeg fortalte også at helgen ville jeg uansett ikke handle på de da min sønn er hjemme. Problemet blir når han reiser. Da vil det bli vanskelig å stå imot disse tankene. 

Timen jeg fikk på mandag er Kl 9 og med mine søvn problemer kan der bli vanskelig å komme meg opp  hvis jeg sovner seint. Så da lurer jeg på hva skjer hvis jeg ikke kommer meg opp og møter til den timen?

Du klarer sikkert å komme deg opp hvis du MÅ.

Anonymkode: f3000...79d

Skrevet

Ikke la dette bli en problemstilling engang. Du står opp og går til timen!

Anonymkode: a9b1b...6d9

Skrevet
1 time siden, Rosa_smurf skrev:

Det regner jeg nesten med og det er kjipt nok i seg selv . Men jeg tenker mer på andre konsekvenser som å risikere tvungen legeundersøkelse. 

Med mindre du er psykotisk eller til fare for deg selv og/eller andre risikerer du neppe noen form for tvang. 

Men du kan skru på flere alarmer så du er sikker på at du kommer deg opp. Jeg bruker alarmen på mobilen, og jeg har 3 alarmer på en time i tilfelle jeg sovner etter den første. 

Det du risikerer er at du ikke får hjelp, at en annen en som også trenger den timen ikke får den og et gebyr. 

Anonymkode: 07657...20d

Skrevet

Har du noen du kan betale om hjelp til å vekke deg?

Skrevet
Akkurat nå, Villanda skrev:

Har du noen du kan betale om hjelp til å vekke deg?

Be om hjelp skulle det stå

Skrevet

Kanskje han ringer deg da siden du har selvmordstanker. 

Skrevet
1 time siden, Rosa_smurf skrev:

Du risikerer neppe tvungen legeundersøkelse om du ikke møter opp. Du får heller ikke noe regning på 700 kr, det er tull. Men du mister muligheten til å få hjelp og få et bedre liv.

Du har det så vanskelig at du har alvorlige selvmordstanker. Det må du ta på alvor og oppsøke hjelp. Livet kan og vil bli bedre, selv om det virker håpløst nå. Selv uten behandling varer ikke en depresjon evig, men den gir seg mye raskere med god behandling.

Ønsker deg masse håp og god bedring.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å utebli fra timen med vilje. Og jeg har tenkt å gjøre det jeg kan for å klare det. 

Jeg er litt kontrollfreak så jeg liker å vite hva som kan være utfallet av alle mulige utfall. 

Samtidig gruer jeg meg skikkelig til den timen, for er jeg ærlig blir jeg innlagt(mest sannsynlig). Det vil jeg ikke, for det e ikke noe som hjelper. Det er bare mye styr og så ut igjen dagen etter. 

Derfor er jeg redd for at jeg kommer til å ligge lenge før jeg sovner, for jeg kvir mer sånn. Og da kommer jeg til å få problemer med å våkne.  Selv med mange alarmer. Kanskje det beste er da å ikke sove i det hele tatt. Men da blir problemet at jeg blir enda mer ustabil. 

Skrevet
22 minutter siden, Rosa_smurf skrev:

Jeg har ikke tenkt å utebli fra timen med vilje. Og jeg har tenkt å gjøre det jeg kan for å klare det. 

Jeg er litt kontrollfreak så jeg liker å vite hva som kan være utfallet av alle mulige utfall. 

Samtidig gruer jeg meg skikkelig til den timen, for er jeg ærlig blir jeg innlagt(mest sannsynlig). Det vil jeg ikke, for det e ikke noe som hjelper. Det er bare mye styr og så ut igjen dagen etter. 

Derfor er jeg redd for at jeg kommer til å ligge lenge før jeg sovner, for jeg kvir mer sånn. Og da kommer jeg til å få problemer med å våkne.  Selv med mange alarmer. Kanskje det beste er da å ikke sove i det hele tatt. Men da blir problemet at jeg blir enda mer ustabil. 

Hva er diagnosen din? 

Skrevet

Depresjon med kronisk forhøyet suicidal risiko. 

Skrevet

Men har og hatt eupf, men den har blitt tatt bort for i perioder jeg ikke er deprimert har jeg ikke noen symptomer på den. Jeg har vært uten symptomer på eupf i 2 år. Men nå vet jeg ikke om jeg har den diagnosen eller ikke, for de forskjellige psykologer jeg har snakket med i innleggelser har forskjellige meninger om den. Og jeg har ingen behandler, så jeg vet rett og slett ikke om den forsatt er der. 

Skrevet

Kan du ikke være våken i hele natt til søndag da? Og legge deg tidlig på søndags kveld. Det bruker ejg å gjøre når jeg må noe og har dårlig døgnrytme.

Anonymkode: c50bd...8f1

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke være våken i hele natt til søndag da? Og legge deg tidlig på søndags kveld. Det bruker ejg å gjøre når jeg må noe og har dårlig døgnrytme.

Anonymkode: c50bd...8f1

Selv blir jeg svært våken og skjerpet om jeg går en natt uten søvn... Men det er meg :)

Anonymkode: b9675...a91

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...