Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går på 200 mg Lamictal for mulig bipolar lidelse.

Sliter også med ubehagelige minner fra noe, men ikke noe som kan regnes som et traume, mer en veldig vanskelig situasjon som pågikk over tid. Sliter med forstyrrende tankevirksomhet rundt dette og påtrengende tanker og minner fra dette. Kan kanskje minne om tvangstanker og forsøkt på å undertrykke disse og for stort fokus på tankelivet. Har fram til Lamictal hatt sterke følelser rundt disse "forstyrrelsene" som har plaget konstant gjennom dagen. Har nettopp hørt litt om metakognitiv terapi, og vil forsøke å håndtere det ved hjelp av dette. Men har merket at lamictal (særlig etter sist doseopptrapping for ca 3 uker siden) har gjort meg litt vel overkant nøytral i humøret. Føler ikke noen følelser i grunn, ikke positive heller, og ikke sosiale følelser som samvittighet og omsorg. (Men reagerer "rett" i situasjoner likevel, og dette går vel ikke utover andre enn meg selv da jeg ikke har familie). Dette er svært uvant. Så lurer på:

1. Kan denne nøytraliteten være en litt for sterk virkning av Lamictal? Er det i såfall noe hastverk med å gjøre en liten nedtrapping, eller kan jeg trygt vente til psykiateren er tilbake (om 3 uker?) Det jeg lurer på er vel om dette kan bli varig hvis jeg fortsetter med den dosen, og håper du kan si noe om det?

2. Hvis det jeg sliter med av "forstyrrelser" ligner et traume, bør man ha med følelsene for å kvitte seg med forstyrrende minner, påtrengende tanker, forstyrrende tankevirksomhet?

3. Synes også at jeg har blitt ganske glemsk på Lamictal (ord, ting jeg skal, og typisk at tanken er glemt før den kommer på papiret.) Er dette en varig bivirkning som kan vedvare etter eventuell slutting på medisinen?

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men vil bare si at jeg hadde det lignende når jeg gikk på lamictal. Følte liksom ingenting lenger. Hverken glede eller sorg. Jeg syns det var så ubehagelig at jeg slutta.

Anonymkode: 2ba58...0ae

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...