AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 Skrevet 22. oktober 2016 Hei. Står fast på 10 mg Sobril x 3 for angst. Brukt vallergan og Imovane for søvnvansker som nå er seponert Pga å fylle helsekrav til førerkort. I august var jeg i utlandet og skulle spe på med Sobril . D hadde de ikke og jeg fikk xanor og Imovane istedet. Dette var en megatabbe. Helt utrolig avhengighetsskapende. Har brukt ca 4mg Xanor nå i 2 mnd og relativ stor dose Imovane.( obs har ikke kjørt bil) . Nå vil jeg i en fei komme ned til 30 mg Sobril for å kunne kjøre bil. Har såvidt begynt nedtrapping med store abstinenser . 2 dager siden jeg tok xanor. Tatt mere Sobril og mye mindre Imovane . Det et uaktuelt å dra til fastlegen og ny Sobril får jeg ikke av legen før om 14 dager, og jeg er snart tom. Mere abstinenser klarer jeg ikke. Og jeg går ikke på d illegale marked for å få tak i noe. Hva skal jeg gjøre for å unngå enda flere abstinenser når Sobril nå snart er tom? Ta bittelitt xanor eller hva ?Eller litt Imovane ? Føler meg som en ansvarlig voksen person som har kommet i en helt pyton situasjon . Å ta dette opp med legen og få mere Sobril er uaktuelt. Jeg må fortest mulig oppfylle helsekravene til førerkort så jeg kan kjøre Pga jobb/ famile uten at jeg dør av abstinenser. Veldig takknemlig for svar av alle og psykiater . Anonymkode: 30f99...0f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 Skrevet 22. oktober 2016 Imovane kan du vel bruke? Den er ute av kroppen etter 5 timer er det vel, så om den tas på kvelden er trygg dagen etter. Ellers har jeg ingen gode forslag men synes de nye retningslinjene rammer vanlige folk ganske hardt. Mange må flytte og/eller bytte arbeid for å kvitte seg med bilen siden det å kutte på medisinbruken er uaktuelt. Anonymkode: 67b73...9a1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2016 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg ville forklart situasjonen til legen, og sagt du er motivert for nedtrapping, men at det må skje i et samarbeid med legen. Jeg skjønner hvor jævlig det er å ha det sånn, da jeg er avhengig av slike medisiner selv. Anonymkode: 0e80f...ba1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Gå ned til Imovane 7,5 MG og Xanor 0,5 MG i to uker før du går videre ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.