Gå til innhold

Bare lurer ang vrangforestillinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Neida, du kommer til å bli en kjærlig bestemor :)

Håper du har rett :) Vil være engasjert da. Kjenner jeg er sliten i kveld, men har jo vært ute på dill i dag. 

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Håper du har rett :) Vil være engasjert da. Kjenner jeg er sliten i kveld, men har jo vært ute på dill i dag. 

Heldigvis er det ikke farlig å være sliten ;) Tror du vil klare å finne energi til barnebarnet :)

Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Heldigvis er det ikke farlig å være sliten ;) Tror du vil klare å finne energi til barnebarnet :)

Nei det er jo ikke det, bare slitsomt ;) Håper jeg får ekstra energi når barnebarnet kommer, det hadde vært supert :D 

Skrevet
5 hours ago, stjernestøv said:

Ja det er vanskelig når det fører noe positivt med seg, som oppstemthet og ekstase. Men nå tar jeg jo medisinene mine, får bare være som jeg er med mine svingninger. 

Mulig det kan være lurt å gå i kirken og på kristelige arrangementer. Hvis man har behov for å føle seg endel av noe "større". Etter min mening er innholdet i det like mye fantasi som det alternative, men jeg tror det er sunnere fordi det ikke leder en inn på ting som konspirasjoner og verdens undergang. Ser du har pratet om numerologi her, og det vil jeg advare mot å vie oppmerksomhet, det forsterker paranoide tanker slik som John Nash i filmen hadde hvor han finner koder i aviser, det handler om å se sammenhenger som ikke er der.

Men ikke pinsemenigheter og sånn heller, det bør du også holde deg unna. Det er farlig for psyke.

Bare noen tanker.

Gjest Kanuttius
Skrevet
42 minutter siden, Kanonføde skrev:

Mulig det kan være lurt å gå i kirken og på kristelige arrangementer. Hvis man har behov for å føle seg endel av noe "større". Etter min mening er innholdet i det like mye fantasi som det alternative, men jeg tror det er sunnere fordi det ikke leder en inn på ting som konspirasjoner og verdens undergang. Ser du har pratet om numerologi her, og det vil jeg advare mot å vie oppmerksomhet, det forsterker paranoide tanker slik som John Nash i filmen hadde hvor han finner koder i aviser, det handler om å se sammenhenger som ikke er der.

Men ikke pinsemenigheter og sånn heller, det bør du også holde deg unna. Det er farlig for psyke.

Bare noen tanker.

Her er vi jo enige Kanonføde. De fleste kirkene tilbyr kaffe og kake etter gudstjeneste og har faste tider ellers i ula hvor de møtes for kaffe og andakt . En fin måte å komme seg ut på, jeg har vurdert det selv faktisk og jeg er ganske spirituell. 

Ett hint ang å lære å strikke: babytøy er perfekt å øve seg  på. Du kan og lære deg gamle vuggesanger, det har alle bestemødre bruk for. Barnesanger med bevegelser til er alltid populært. Spør her inne når du trenger tips. 

Skrevet
12 minutes ago, BamseLiten said:

Her er vi jo enige Kanonføde. De fleste kirkene tilbyr kaffe og kake etter gudstjeneste og har faste tider ellers i ula hvor de møtes for kaffe og andakt . En fin måte å komme seg ut på, jeg har vurdert det selv faktisk og jeg er ganske spirituell. 

Hvorvidt det er "fint" er da høyst individuelt... beste er å klare seg uten den opiumen. Men noen er jo hektet på krokodil.

Så sånn er det.

Skrevet
20 minutes ago, BamseLiten said:

Er ikke kaffe og kake en dødssynd? En skal ikke nyte mat!

Skrevet
5 timer siden, Kanonføde skrev:

Er ikke kaffe og kake en dødssynd? En skal ikke nyte mat!

Kaffe og kjeks / kaker er en svært godt etablert tradisjon i den norske kirken. 

Skrevet
7 timer siden, Kanonføde skrev:

Bare noen tanker.

Var på frelsen en gang, de snakket bare om Jesus...jeg tror jo på mer enn det. Men det var jo hyggelig etterpå med kvelds og kaker og kaffe. 

Gjest Liten40
Skrevet (endret)
19 timer siden, stjernestøv skrev:

Kryssord kan jeg gjøre. 

Jeg er kjent for å være grenseløs ja, alt går i ett....meg og andre. Vanskelig å finne ut hvem jeg er, men jeg liker jo det spirituelle så det er jo endel av meg. 

Gleder meg til å bli bestemor, har kjøpt babyklær :) 

Hvis du skal være i spirituelle miljøer må det være trygge, sunne miljøer der det er grenser og ikke konspirasjonsteorier. Mer sånne som feirer månen, tenner bål i natten, mediterer, yoga. Feirer naturen. Tenner røkelse. Men aner ikke hvordan du finner disse menneskene, men ser iblant at det foregår slike ting i yttersirkelen av mine bekjentskaper.

Endret av Liten40
Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Hvis du skal være i spirituelle miljøer må det være trygge, sunne miljøer der det er grenser og ikke konspirasjonsteorier. Mer sånne som feirer månen, tenner bål i natten, mediterer, yoga. Feirer naturen. Tenner røkelse. Men aner ikke hvordan du finner disse menneskene, men ser iblant at det foregår slike ting i yttersirkelen av mine bekjentskaper.

Ja jeg vet om en meditasjon og healing gruppe, men da må jeg reise et stykke. Hadde vært kjekt da, min samboer reiser dit av og til. 

Skrevet

Jeg har tidligere anbefalt deg å sjekke om det finnes yogakurs der du bor, det står jeg ved.  Jeg driver ikke med det selv, men mange med din type fysiske plager har stor glede av det.  Dessuten er det iblant (avhengig av type og kursleder) noen litt "alternative" innslag som du sikkert ville ha sansen for.

Skrevet
20 minutter siden, laban skrev:

Jeg har tidligere anbefalt deg å sjekke om det finnes yogakurs der du bor, det står jeg ved.  Jeg driver ikke med det selv, men mange med din type fysiske plager har stor glede av det.  Dessuten er det iblant (avhengig av type og kursleder) noen litt "alternative" innslag som du sikkert ville ha sansen for.

Ja men hadde det vært noe sånt her hadde jeg visst det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...