Gå til innhold

Bivirkning av Fluanxol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fredag Fluanxol 0,50 mg. som jeg skal ta 2 ganger daglig. Har tatt nå i helgen og hver gang jeg tar så får jeg ubehag og litt ekkel følelse midt i brystet mitt. Dette varer noen timer i ulike styrker. Ringte legevakten for å høre om det var farlig, og fikk beskjed om å komme til legevakten.Jeg ble urolig og ble redd.Tok Ekg,blodtrykk og lyttet på hjertet. Men legen sa det var ikke noe galt å finne.Han mente at ubehaget i brystet kunne være og kombinert med litt angst, og eller at det var bivirkninger. Men han sa at jeg kunne fortsette å ta dem og de ville mest sannsynlig avta innen 2 uker. Han snakket om at kroppen måtte bli vant til medisinen. Ellers merker jeg meg dempet av uro og angst slik jeg føler det nå. Har litt små rare følelser i kroppen men det går bra tenker jeg. Er helst det med brystet som jeg tenker på. Kan jeg stole på det legen sa til meg? At det ikke er noe hjerterytme forstyrrelser og slikt men ufarlige bivirkinger? Eller allergiske reaksjoner?Har brukt seroquel depot 100 mg men den klarer ikke å hjelpe meg så mye med angsten, Har også brukt trilafon tidligere og syns den hjalp godt på meg, men får den jo ikke lenger.

Please trenger svar NHD.

Fortsetter under...

Skrevet

Det høres litt ut som noen ekstraslag.

Det er en vanlig bivirkning av en del AP, og er helt ufarlig. 

Skrevet

Nei det er ikke ekstraslag men et ubehag. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er angst og har ingenting med Fluanxol å gjøre. 

Skrevet

Ok NHD. Som sagt sa jo legen det også var angst og men da slår jeg meg til ro med det.Jeg bare fortsetter å tar fluanxol så tror jeg det vil gå over. Men og godt å vite at hjerte er i orden. Uff den angsten skal ikke få ødelegge dette for meg, jeg kjenner at fluanxol roer ned angst sympt mye allerede, så vet jeg dette i brystet vil avta etterhvert når jeg vet det ikke er fluanxol sin feil.

Skrevet

NHD. Er det innbilling når jeg føler meg allerede bedre psykisk av Fluanxol? Startet på fredag og føler meg bedre med tanke på depresjon, angst og uro. 

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være reelt 😀

Skrevet

Takk NHD. Jeg håper og tror det også. Ubehaget jeg hadde er nesten borte og jeg føler meg som sagt bedre enn jeg har gjort på lang tid og det er så godt. Det gir meg krefter og vilje til å fortsette å jobbe med meg selv psykisk :) Merker ellers ingen bivirkninger enn munntørrhet, men det er en bagatell. Er glad jeg fikk psykiateren til å prøve å gi meg fluanxol. Men var du som tipset meg om medisinen NHD. tusen takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...