Gå til innhold

sug/slitsomt trykk i magen

storemor

Anbefalte innlegg

Jeg har et sug(sultfølelse) eller et slags voldsomt trykk i magen som ligger midt oppe rett under hjertet. Dette er værst om morgenen. Det kan komme når som helst og det er så ille at jeg nesten ikke makter å gjennomføre noen oppgaver. Får lyst til å legge meg rett ned hvor som helst. Jeg begynner å svette og føler at hjertet skal stanse når som helst. Jeg har også halsbrann.

Problemet er at det hjelper med mat. Jeg må ha mat og det med en gang. Helst noe søtt. Jeg er overvektig fra før og burde egentlig slanke meg.

Jeg har tatt gastroskopi og jeg har visstnok ikke mavesår. Jeg hadde håpet at jeg hadde det slik at jeg kunne få medisiner og bli frisk.

Legen sier bare at jeg er "utbrent" og at jeg skal ta det med ro. For meg er det en håpløs situasjon og jeg orker ikke mer.

Jeg er nå sykemeldt. Jeg har vært mye syk ett år etter at min 2-åring begynte i barnehagen og jeg begynte å jobbe. Har stort sett gått forkjølet og hatt alle mulige virus dette året. Jeg har en leder stilling i omsorgssektor i en bydel med dårlig økonomi. Jeg er sliten og har også vondt i nakke/ rygg. Gikk til fysioterapi med akupunktur, men sluttet med dette da fysioterapeuten syntes det ikke var bra for meg.

Hva er det som feiler meg? Jeg orker ikke mer. Dette går også utover mann og barn. Føler egentlig ikke at jeg er "depressiv" og jeg synes jeg har mye å gi. Jeg orker bare ikke gjøre noe. Det må da feile meg noe.....

Vær så snill og hjelp meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din historie ligner litt på min for ti år siden. Jeg jobbet i barnehage med stress på grunn av mobbing, begynte på sykepleien og i løpet av den tiden (barnehagen og sykepleien) utviklet jeg depresjon og angst.

Jeg hadde dette suget og smerter i magen som ble bedre av å spise. Smertene ble bedre da jeg tok permisjon fra sykepleien. Så i mitt tilfelle var det stress som var årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...