Gå til innhold

Til NHD: hvorfor fungerer ikke lamictal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt denne medisinen i snart 2 år. Bruker 50 mg om morgen og det samme om kvelden, og dette har jeg alltid merket god effekt av, men ikke nå lenger. De hjelper meg ikke med humøret mitt, føler meg like trist osv som når jeg ikke tar medisiner som når jeg tar dem. Bruker dem alitd, men de fungerer bare ikke. Har ikke justert opp dosen siden noen sa til meg at 50 mg er mye, så det holder.

Anonymkode: fb114...833

Skrevet
Akkurat nå, kovakova skrev:

Aldri hørt om noen som har effekt av så lav dose

mener du det?? Det er jo rart ingen har sagt noe til meg om det da. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mener du det?? Det er jo rart ingen har sagt noe til meg om det da. 

Har hatt psykiatrer tidligere, og hun sa jeg skulle bruke det om det passet for meg. Ikke at det var for lite eller for mye, det sa hun ikke noe om, men de ga meg hvertfal en effekt før.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dosen er sannsynligvis alt for lav. Ta en serumkonsentrasjonsmåling hos legen og juster dosen etter svaret. 

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dosen er sannsynligvis alt for lav. Ta en serumkonsentrasjonsmåling hos legen og juster dosen etter svaret. 

Kan jeg teste meg ut med 100 gram f.eks. Tror du at det hadde passet til meg. Jeg er en dame på 20. Hvor mye er egentlig vanlig? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg teste meg ut med 100 gram f.eks. Tror du at det hadde passet til meg. Jeg er en dame på 20. Hvor mye er egentlig vanlig? 

Det er serumkonsentrasjonsmålingen og legen som avgjør hva som er best. 

Skrevet

Det er store variasjoner, men en vanlig døgndose er 300 MG. 

Skrevet

Jeg brukte 300mg x 2 av lamictal...så 50x2 synes jeg var en lav dose...

Anonymkode: cfa60...e31

Skrevet

Tillegg til mitt forrige svar. Verken du eller andre skal doseres etter hva som er mest vanlig dose, men etter serumkonsentrasjon. Uten det er det ingen som vet om du skal ha 200 eller 1000 MG.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...