AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg fikk sensitiv informasjon om medpasienter fra en sykepleier som behandlet oss for alvorlige psykiske lidelser både i og utenfor sengepost. Dette pågikk i over flere år. I begynnelsen følte jeg meg litt spesiell som fikk "så god kontakt" med en av de autoritære. Etter en stund føltes det som en bør og jeg mistet gradvis all tillit til helsevesenet. Jeg har ikke greid å stole på helsevesenet siden. Nå er jeg i en dyp krise som har vart i 3 år. Jeg treger hjelp sårt. Men tørr ikke. Hva skal jeg gjøre?! Anonymkode: c2009...902 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Først kan du jo tenke over om denne generaliseringen er fornuftig og hensiktsmessig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Det er den ikke. Jeg forstår såpass at dette mest sannsynlig var en sjelden utro tjener. Likevel kan jeg ikke risikere å møte på et nytt menneske av samme kaliber når jeg skal snakke om nåværende krise. Jeg har tenkt litt på å anmelde. Bevisene er helt krystallklare. Jeg har informasjon om ting som ble sagt på vaktrom under et selvmordsforsøk, for eksempel. Anonymkode: c2009...902 0 Siter
Trine Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er den ikke. Jeg forstår såpass at dette mest sannsynlig var en sjelden utro tjener. Likevel kan jeg ikke risikere å møte på et nytt menneske av samme kaliber når jeg skal snakke om nåværende krise. Jeg har tenkt litt på å anmelde. Bevisene er helt krystallklare. Jeg har informasjon om ting som ble sagt på vaktrom under et selvmordsforsøk, for eksempel. Anonymkode: c2009...902 Hvordan vil en anmeldelse hjelpe deg ut av krisen du er i nå? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Hvordan vil en anmeldelse hjelpe deg ut av krisen du er i nå? Blir ikke førsteprioritert for å si det sånn.. Anonymkode: c2009...902 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Bare glem at jeg spurte. Anonymkode: c2009...902 0 Siter
KariKari Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg synes du skal finne noen du stoler på utenfor hele det systemet du IKKE stoler på. Der kan dere finne ut sammen hvordan du løser denne floka. Slik jeg leser situasjonen din, vil du få konsekvenser dersom noen skulle finne på å bryte taushetsplikten en gang til. Vi vet jo ikke hva slags konsekvenser dette er snakk om. Men siden du velger å gå 3 år uten å åpne deg, må de være alvorlige. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Hva med å prøve ut helsepersonellet først. Se ann om det er en person du kan stole på. Gjerne nevne problemstillingen og så avgjøre om det noen du vil benytte deg av eller ikke. Anonymkode: acaba...532 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.