Gå til innhold

Hvordan er den bipolare depresjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik med bipolar depresjon at en gjerne kan virke tilsynelatende oppegående for andre? At en kan smile, le, prate med folk, gjøre sine plikter og oppgaver, dog med mye energibruk. Jeg bruker mye krefter på å fremstå som "normal" til tross for det jeg vil kalle tung depresjon.

Er det vanlig? 

Anonymkode: 2d3ab...96b

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg har bipolar 1, og for meg kan en depresjon arte seg litt forskjellig. Typisk er den triste depresjonsfølelsen/stemningen, i tillegg til manglende interesse, håpløshetstanker, pessimisme og dødstanker. Jeg kan være slik og fungere greit i jobb eller på skole. Kan fake ganske lenge uten at noen trenger merke noe. -Men når det blir mer alvorlig så merkes det, og det fungerer ikke lenger å fake. 

- Men enig med deg. Har vært alvorlig deprimert og klart å spille "nødveninge roller" utenfor hjemmet. 

Skrevet
11 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg har bipolar 1, og for meg kan en depresjon arte seg litt forskjellig. Typisk er den triste depresjonsfølelsen/stemningen, i tillegg til manglende interesse, håpløshetstanker, pessimisme og dødstanker. Jeg kan være slik og fungere greit i jobb eller på skole. Kan fake ganske lenge uten at noen trenger merke noe. -Men når det blir mer alvorlig så merkes det, og det fungerer ikke lenger å fake. 

- Men enig med deg. Har vært alvorlig deprimert og klart å spille "nødveninge roller" utenfor hjemmet. 

Synes du er kjempeflink til å bidra på forumet!

Spesielt siden du også har det så vanskelig som du har det. Håper det snart går bedre med deg og at du får god hjelp :) 

Gjest franklyscarlet
Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Synes du er kjempeflink til å bidra på forumet!

Spesielt siden du også har det så vanskelig som du har det. Håper det snart går bedre med deg og at du får god hjelp :) 

Takk, så hyggelig av deg. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik med bipolar depresjon at en gjerne kan virke tilsynelatende oppegående for andre? At en kan smile, le, prate med folk, gjøre sine plikter og oppgaver, dog med mye energibruk. Jeg bruker mye krefter på å fremstå som "normal" til tross for det jeg vil kalle tung depresjon.

Er det vanlig? 

Jeg er ikke sånn iallfall. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig? 

Kan ha det sånn en god stund,  men noen ganger blir jeg dårligere enn at jeg klarer jobb (har noen ganger med ansvar i jobben å gjøre). Greier ikke alltid fremstå som frisk ellers heller. Varierer. Har nylig fått bipolardiagnose 2 på papiret

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...