Gå til innhold

Kommer du deg opp om "morran"?


AnonymBruker

Kommer du deg opp om "morran"?  

20 stemmer

  1. 1. Kommer du deg opp om "morran"?

    • Ja
      12
    • Nei
      8


Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fatter jeg ikke hvorfor du syntes søndagen er så fæl. Hadde jeg hatt en givende jobb hadde jeg gledet meg hele søndagen til å sette i gang igjen.

Anonymkode: 05644...e98

Leste du overhodet hva jeg skrev? Jeg har ikke skrevet at søndagen er fæl, det var det en annen som gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg hatt en givende jobb hadde jeg gledet meg hele søndagen til å sette i gang igjen.

Anonymkode: 05644...e98

Det er et godt stykke fra å glede seg hele søndagen til å komme på jobb igjen, og til å misunne dem som ikke jobber i det hele tatt.  Noe av poenget er jo faktisk at det er flere arbeidsdager enn fridager.  Uansett hvor givende jobben er, trenger de aller fleste noen pauser fra den.

Xtra skrev bare at man ofte tenker på uka som kommer, når det har blitt søndag, ikke at søndagen var fæl.  Det trenger jo ikke bare ha med jobben å gjøre, men hverdagspliktene generelt.  De er ofte veldig fjerne på fredag kveld og lørdag, men rykker atskillig nærmere søndag kveld.

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Xtra said:

Leste du overhodet hva jeg skrev? Jeg har ikke skrevet at søndagen er fæl, det var det en annen som gjorde.

Men du misunner kanskje oss som kan sove til 17:00 hver enste dag, hvis vi føler for det?

7 dager uka, 365 dager i året.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du misunner kanskje oss som kan sove til 17:00 hver enste dag, hvis vi føler for det?

7 dager uka, 365 dager i året.

Anonymkode: b543a...025

Fatter ikke at du synes det er noe å misunne...

Jeg står opp hver morgen selv om jeg bare har jobb en dag i uka. Til tider ekstremt tungt, men man føler seg nok ikke så mye bedre om man gjør akkurat som man føler for hver dag. Jeg hadde ikke klart et sånt liv i alle fall... ubehageligheter og sånt hører til i livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Xtra skrev:

Leste du overhodet hva jeg skrev? Jeg har ikke skrevet at søndagen er fæl, det var det en annen som gjorde.

Du skrev at arbeidsuken kommer veldig nær på søndag, og at dette gjør det vanskelig å nyte dagen. Høres ikke ut som du liker å jobbe.

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Psykojenta said:

Fatter ikke at du synes det er noe å misunne...

Jeg står opp hver morgen selv om jeg bare har jobb en dag i uka. Til tider ekstremt tungt, men man føler seg nok ikke så mye bedre om man gjør akkurat som man føler for hver dag. Jeg hadde ikke klart et sånt liv i alle fall... ubehageligheter og sånt hører til i livet...

Jeg syns ikke det er noe å misunne.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at arbeidsuken kommer veldig nær på søndag, og at dette gjør det vanskelig å nyte dagen. Høres ikke ut som du liker å jobbe.

Anonymkode: 05644...e98

Det er ikke veldig gøy alltid å løpe ute i regnet, men jeg er glad når jeg gjør det likevel :-) 

Misunner ikke de som ikke kan løpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Når du skal opp tidligere, vil forhåpentligvis døgnet ditt endres tilsvarende, slik at leggetid blir tidligere. 

Det er nok mye i det Xtra skriver, altså legge inn hyggelige gjøremål  på søndagen. Vi får oppmuntre hverandre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Når du skal opp tidligere, vil forhåpentligvis døgnet ditt endres tilsvarende, slik at leggetid blir tidligere. 

Det er nok mye i det Xtra skriver, altså legge inn hyggelige gjøremål  på søndagen. Vi får oppmuntre hverandre! 

Ja, det må vi :) 

Ja, når jeg står opp 5.30 eller 6.00 tipper jeg at leggetid blir 22-22.30. Trenger nærmere syv timer, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Om et par-tre uker må jeg bli betydelig mer A-menneske. Da må jeg opp i 06.00-tiden hver dag. Gruer meg til det.

Sånn det er nå, sover jeg til 7.15-7.30 på hverdager, 8.30-9-tiden på lørdager og så lenge jeg vil på søndager. Lørdag er det greit å stå opp litt før for å få litt ut av dagen. Søndager hater jeg uansett.

Hvis noen kan gi meg noen råd til hvordan man ikke skal hate søndager, tar jeg imot de med takk.

Ut i skog og mark :) Høsten er jo så fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja, det må vi :) 

Ja, når jeg står opp 5.30 eller 6.00 tipper jeg at leggetid blir 22-22.30. Trenger nærmere syv timer, dessverre. 

Ja, da må du sørge for å få det! Skal bli flinkere til det jeg og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Skal gjøre det på søndag :) fint vær skal det jo også bli

Ja, det skal bli knallvær :) Jeg skal på tur med jobben fra fredag til lørdag. Blir mye innesitting, men litt uteaktiviterer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som regel grytidlig oppe siden jeg bare sover noen få timer hver natt. Ikke noe er som en stille morgen med kruttsterk kaffe!

Anonymkode: 63a34...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, AnonymBruker said:

Er som regel grytidlig oppe siden jeg bare sover noen få timer hver natt. Ikke noe er som en stille morgen med kruttsterk kaffe!

Anonymkode: 63a34...ff0

Ser du ned på syvsoverene?

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer meg opp, men elsker de dagene jeg kan sove litt lenger. Er B-menneske. Synes det er fælt å måtte opp, men når jeg bare har fått stelt meg og spist frokost, går det helt greit.

I hverdagen står jeg opp 06.45, men det hender jeg blir liggende en halvtime ekstra. Må ta den igjen om ettermiddagen da, på jobb. I helgene sover jeg som regel til 9, eller til og med til 11 hvis jeg har lagt meg veldig seint. Herlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, issomethingwrong skrev:

Ja, det må vi :) 

Ja, når jeg står opp 5.30 eller 6.00 tipper jeg at leggetid blir 22-22.30. Trenger nærmere syv timer, dessverre. 

Grytidlig. Kanskje lønna gjør det verdt det?

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg står opp 06:00 -06:45. Jeg legger meg mellom 23:00 og 01:00. Sover jevnt over litt for lite fordi jeg ikke klarer å legge meg når jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gargamel said:

Jeg står opp 06:00 -06:45. Jeg legger meg mellom 23:00 og 01:00. Sover jevnt over litt for lite fordi jeg ikke klarer å legge meg når jeg burde.

Skjønner ikke hvordan du orker. Jeg stod opp 09:30, og la meg 01:15. Jeg er helt kjørt. Og jeg er jo ikke på jobb engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...