Gå til innhold

Kommer du deg opp om "morran"?


AnonymBruker

Kommer du deg opp om "morran"?  

20 stemmer

  1. 1. Kommer du deg opp om "morran"?

    • Ja
      12
    • Nei
      8


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Hadde forventet at Kanonføde ville ha Hufsa som profilbilde ;) 

Koselig med mummitroll da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hadde forventet at Kanonføde ville ha Hufsa som profilbilde ;) 

Hehe, det er jo meg det, hvis jeg blir Huuff igjen 😁😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Hehe, det er jo meg det, hvis jeg blir Huuff igjen 😁😅

Neeeei, vil ikke at du skal være Hufsa, du er så søt som Snorkfrøken! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Neeeei, vil ikke at du skal være Hufsa, du er så søt som Snorkfrøken! :) 

Hehe, takk du :) Føler meg litt som Hufsa i dag dog... 

Du har startet en trend her isw! Snart er hele Mummidalen her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kanonføde skrev:

Og så hører vi på mummitrollsangen, og alle vugger med og har det koselig.

Denne tråden er herpetisert nå. Skjerpings!

Anonymkode: 05644...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2016 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Men du misunner kanskje oss som kan sove til 17:00 hver enste dag, hvis vi føler for det?

7 dager uka, 365 dager i året.

Anonymkode: b543a...025

For en uke siden skrev du at det ikke var så greit å leve utenfor samfunnet (endog formulert på en annen måte). Jeg tror du gjør lurt i å ta med deg dette i bakhodet de gangene du klikker "send" etter å ha skrevet "misunner dere dom jobber oss som går på trygd" etc. Vi i jobb skjønner nemlig at det ikke er lett å være trygdet, og misunner dere ikke selv om det innimellom koster oss litt krefter å stå opp, jobbe lenge eller jobbe i helger. Å ikke jobbe er ikke et alternativ vi skulle ønske vi hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Kayia said:

For en uke siden skrev du at det ikke var så greit å leve utenfor samfunnet (endog formulert på en annen måte). Jeg tror du gjør lurt i å ta med deg dette i bakhodet de gangene du klikker "send" etter å ha skrevet "misunner dere dom jobber oss som går på trygd" etc. Vi i jobb skjønner nemlig at det ikke er lett å være trygdet, og misunner dere ikke selv om det innimellom koster oss litt krefter å stå opp, jobbe lenge eller jobbe i helger. Å ikke jobbe er ikke et alternativ vi skulle ønske vi hadde. 

Syns egentlig det virker som folk hater å jobbe, og gjerne ville sluppet selv med "lønn"sreduksjon. Men mulig det bare er min oppfattelse, og/eller kun et lokalt fenomen. Ikke at jeg tror de ville fått det noe bedre.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig det virker som folk hater å jobbe, og gjerne ville sluppet selv med "lønn"sreduksjon. Men mulig det bare er min oppfattelse, og/eller kun et lokalt fenomen. Ikke at jeg tror de ville fått det noe bedre.

Anonymkode: b543a...025

Det er sikkert noen som helst ville slippe, vi vet jo at enkelte f.eks. tar ut egenmeldinger helt ut dit grensene stopper dem, år etter år, uten å ha noen kronisk sykdom.  Men jeg skjønner ikke hvor du har det fra at "folk" generelt hater å jobbe.  Det er enorme variasjoner i jobbtyper, arbeidsforhold, lønnsnivå, hvor selvstyrt man er i jobben, hvor strevsomme andre livsforhold er, osv. i det uendelige. 

Det er ikke vanskelig å finne historier om folk som syntes livet fikk sterkt redusert kvalitet når de måtte slutte i jobben, enten dette skyldtes pensjonsalder, arbeidsløshet eller sykdom - og disse historiene handler ikke først og fremst om det økonomiske.

Jeg tror det store flertall ser det som naturlig å tjene til livets opphold.  At man sutrer litt når vekkerklokka ringer på mandager, har ikke noe med å hate jobben sin å gjøre.  Man stønner når ungene våkner i 6-tiden på søndag også, uten at det betyr at man hater dem eller heller ville vært barnløs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, cilie skrev:

Hehe, det er jo meg det, hvis jeg blir Huuff igjen 😁😅

Koseligere å ha deg som Snorkfrøken enn Huuuuff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, laban said:

Det er sikkert noen som helst ville slippe, vi vet jo at enkelte f.eks. tar ut egenmeldinger helt ut dit grensene stopper dem, år etter år, uten å ha noen kronisk sykdom.  Men jeg skjønner ikke hvor du har det fra at "folk" generelt hater å jobbe.  Det er enorme variasjoner i jobbtyper, arbeidsforhold, lønnsnivå, hvor selvstyrt man er i jobben, hvor strevsomme andre livsforhold er, osv. i det uendelige. 

Det er ikke vanskelig å finne historier om folk som syntes livet fikk sterkt redusert kvalitet når de måtte slutte i jobben, enten dette skyldtes pensjonsalder, arbeidsløshet eller sykdom - og disse historiene handler ikke først og fremst om det økonomiske.

Jeg tror det store flertall ser det som naturlig å tjene til livets opphold.  At man sutrer litt når vekkerklokka ringer på mandager, har ikke noe med å hate jobben sin å gjøre.  Man stønner når ungene våkner i 6-tiden på søndag også, uten at det betyr at man hater dem eller heller ville vært barnløs. 

Jeg mente ikke generelt (det betyr alltid, ikke stort sett), men her hvor jeg bor og med de folkene jeg "ser", så virker det som de mener det er "deilig" å ikke jobbe (dvs. dagdrive), mens de selv må slite seg ihjel.

Men hva vet jeg.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke generelt (det betyr alltid, ikke stort sett), men her hvor jeg bor og med de folkene jeg "ser", så virker det som de mener det er "deilig" å ikke jobbe (dvs. dagdrive), mens de selv må slite seg ihjel.

Men hva vet jeg.

Anonymkode: b543a...025

Nettopp - hva vet du egentlig?  Jeg tror du "ser" en tankeboble over omtrent alle du møter, der det står noe om din livssituasjon kontra deres. 

Men i virkeligheten er det bare du som har disse tankene - og de er ikke inni en boble som det går an å stikke hull på, de er i en skikkelig hardnakket tåkedott som ligger rundt deg på alle kanter.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig det virker som folk hater å jobbe, og gjerne ville sluppet selv med "lønn"sreduksjon. Men mulig det bare er min oppfattelse, og/eller kun et lokalt fenomen. Ikke at jeg tror de ville fått det noe bedre.

Anonymkode: b543a...025

Du overfører dine egne tanker over på andre.

Så opptatt som du er av dette, så er det helt tydelig at det er slik du selv tenker. DU hater å jobbe og har store problemer med å skjønne at andre mennesker faktisk har lyst til å stå på egne ben og klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Nicklusheletida said:

Du overfører dine egne tanker over på andre.

Så opptatt som du er av dette, så er det helt tydelig at det er slik du selv tenker. DU hater å jobbe og har store problemer med å skjønne at andre mennesker faktisk har lyst til å stå på egne ben og klare seg selv.

Jeg har ikke lyst til å forsørges av det offentlige nei, men den skammen det innebærer.

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å forsørges av det offentlige nei, men den skammen det innebærer.

Anonymkode: b543a...025

Aha, men hvorfor innbiller du deg da at det er det andre ønsker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Nicklusheletida said:

Aha, men hvorfor innbiller du deg da at det er det andre ønsker ?

Jeg tror ikke de hadde ønsket det hvis de hadde erfaringen, men jeg sier at de er "misfornøyde" med slitet deres, og tar ut frustrasjonen på "dagdriverene"/"naverene". Sier at de bare nyter livet, mens de selv sliter rævva av seg. Det er de som trekker kjerren, mens sånne som meg sitter med sugerør inn i honningkrukken - det er slik de snakker!

Anonymkode: b543a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de hadde ønsket det hvis de hadde erfaringen, men jeg sier at de er "misfornøyde" med slitet deres, og tar ut frustrasjonen på "dagdriverene"/"naverene". Sier at de bare nyter livet, mens de selv sliter rævva av seg. Det er de som trekker kjerren, mens sånne som meg sitter med sugerør inn i honningkrukken - det er slik de snakker!

Anonymkode: b543a...025

Men dette er ikke noe du trenger å tenke på så lenge du selv vet at din uføretrygd er berettiget.

Man må jo prøve å være litt realistisk her og innse at ja noen må jobbe og betale skatt for at andre skal få trygda si. 

Og ja, man kan nok lett tenke slik om man selv er sliten. Men stort sett så er det jo slik at de aller fleste som er i jobb er lykkelig for det og kunne ikke tenke seg å bytte med deg.

Jeg tror du bare snart må innse at du ikke kan styre andres tanker og jeg må si at jeg tenker om deg at du nok hadde hatt godt av å få noe annet å konsentrere deg om.  Dette livet er ikke sunt for deg og tror mange uføre kunne hatt godt av å ha noe å gjøre. Flytte fokus fra seg selv og over på noe annet. Det er nok lett å bli veldig selvsentrert om man har hele dagene alene for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...