Trine Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trine er en svært seriøs og fornuftig bruker her inne og som har vært ute i hardt vær selv. Anonymkode: 16b31...bff Nå satte jeg nesten colaen i halsen Tusen takk 0 Siter
ISW Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Samtaleterapi er ikke nok alene ved alvorlig depresjon. Skjønner ikke at du på grunn av et prinsipp ønsker å gå syk i lang tid, ødelegge for studiet ditt og eventuelt utsette deg for livsfare (suicidalitet)? Du har hatt depresjoner siden ung alder, da er det helt åpenbart at det er en biologisk årsak som trenger medikamentell behandling... Depresjon er en fysisk sykdom, og den trenger i sin alvorlige form, fysisk behandling. Enig i at det skrives ut for mye medisiner ved milde depresjoner, men at man ved lidelser som alvorlig depresjon eller psykoser skal ha rett til en type behandling som ikke virker, synes jeg er misbruk av helsevesenets knappe ressurser. Da synes jeg man heller kan betale for det selv. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Hvor ille er det med studiene, tror du at du klarer eksamen til jul? Hvis du bare stresser med at du henger etter, og helt oppriktig tror at du ikke klarer det, så tenker jeg at du kan "lette byrden" litt ved å søke om utsettelse av eksamen. Med papirer på at du har symptomer på alvorlig depresjon og skal inn til behandling, så kan du nok snakke med studiested og Lånekassen, slik at du ikke går på en smell ift. eventuelle krav om studieprogresjon og rett på støtte etc. Sjekk det opp med studieveileder, bare i tilfelle. Så er du sikker. Og du kan jo likevel bruke tiden frem mot jul på studier (og prøve å fylle dagene med noe produktivt), bare at du har bedre tid på deg om du merker at du ikke har overskudd/konsentrasjon nok til å klare eksamen i desember. Bare et praktisk råd om du ikke allerede har tenkt tanken. Ellers skjønner jeg godt at det virker lenge til timen. Når man føler at man trenger øyeblikkelig hjelp, så føles jo hver dag man venter som en evighet. En evighet der man ikke får brukt tiden bra fordi man går og venter på den timen. Men prøv å fokusere på å bruke tiden til studier - dra på lesesalen, så blir du ikke så fristet til å bare gå i deg selv. Gå på forelesning, om så bare for å treffe studievenner. Det føles bedre når man får noe ut av dagene. Anonymkode: a657c...4fc 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg vil gi deg litt medhold. Dersom det er korrekt at du har en alvorlig depresjon, sier Prioriteringsveilederen (som er bindende for all offentlig psykiatri) at veiledende frist for start av behandling skal være 2 uker. Det er din rett å ikke ønske medisiner. Da må du imidlertid akseptere at tiden til bedring blir mye lengre. Alvorlig depresjon 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har GAD, sosial angst, hyppige panikkanfall og svinger mellom mani og depresjon, har selvmordstanker og de har tatt litt mere form siste ukene men dps avviste meg. Har fått innpass hos privat psykolog men 12 ukers venting. Mandag er det første time, må kjøre 4 mil for å komme til timen og jeg har angst for buss, bil, fly...dps ligger i enden av gata jeg bor i. Enda godt jeg har en god stefar som tar ansvar for hus, hjem og barn og inndrar bilnøklene når det trengs. Anonymkode: cf0db...4ff 0 Siter
kovakova Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har GAD, sosial angst, hyppige panikkanfall og svinger mellom mani og depresjon, har selvmordstanker og de har tatt litt mere form siste ukene men dps avviste meg. Har fått innpass hos privat psykolog men 12 ukers venting. Mandag er det første time, må kjøre 4 mil for å komme til timen og jeg har angst for buss, bil, fly...dps ligger i enden av gata jeg bor i. Enda godt jeg har en god stefar som tar ansvar for hus, hjem og barn og inndrar bilnøklene når det trengs. Anonymkode: cf0db...4ff Du får ikke beholde bilnøklene lenge om du har manier 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 28. oktober 2016 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) skulle skrive noe men ble så trett. Endret 28. oktober 2016 av Kanuttius 0 Siter
Cammomille Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Har du fastlege i byen? De kan henvise deg til en akuttime på Tiller DPS for eks. Den er kl. elleve hver dag, og står åpen for akutte situasjoner. Evt kan legevakten gjøre det samme. Akutt ambulant team heter de. Men da må du ikke legge to stoler i mellom hvordan du har det!! Du må fortelle om angsten for forekommende eksamener osv og hva som ventes av deg fram til den timen på DPS. Anbefaler deg å ta kontakt enten med legen din eller legevakt ☺️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.