Gå til innhold

Overdosere Fontex NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.Er det farlig å være over grensa på serumkonsentrasjon hvis en ikke har særlige bivirkninger?

(Har problemer med svette, så kan ikke prøve klær i butikker eller noe, renner og blir klæssblaut av minimal aktivitet- bare det å gå fra bussen og til butikken, ca 100meter, er ganske ubehagelig, har med håndkle i sekken så jeg kan tørke vekk det verste i ansikt/hals/nakke og hender)

Jeg spør fordi jeg er blitt deprimert med selvmordstanker og hallusinasjoner. Står idag på 60mg Fontex og 200+400 Quetiapin...alle blodprøver er fine, tok for et par uker siden . 

Må sies at jeg prøvde redusere morgendosen Quetiapin fra 200 til 100 ei lita uke, det var da jeg fikk formdropp, jeg trudde jeg som tidligere ville komme opp i stemning av reduksjon ,men det motsatte skjedde-økt tankekaos, hallisene har kommet de siste par dagene.

Jeg må slutte å tulle med medisinene, selv om dette var i samarbeid med vikarlegen.

Dype depresjoner vil jeg vel fortsette å få, selv på medisiner...? siste året har vært veldig ustabilt, men jeg trur nok jeg er så godt medisinert som det går på meg nå...

Eneste er om det er mulig å prøve 10mg Fontex til?

Jeg har alltid trengt høye doser på det meste...tilogmed hos tannlegen må det 3-5 bedøvelsessprøyter for funksjon. Og nei, jeg er ikke en som ikke tåler å ha fysisk og psykisk smerte. Jeg ønsker bare å redusere de psykiske smertene litt om det er mulig . 

Hvis det ikke er tilrådelig å øke Fontex mer, står jeg selvsagt i denne episoden sånn medisinene er nå. Er jo litt redd for å klusse til mer nå...

Jeg fortsetter alle aktiviteter/jobb/avtaler som før.

En positiv ting med denne nedturen er at angsten roet seg helt ned igjen...prøver å ikke se kun kullsvart på dette...

Skrevet (endret)

*jeg har skjønt at med en puls på tett oppunder 100 etter å ha ligget i senga i nesten tre timer og hørt på rolig kosemusikk - lå fra 80 til 120 i løpet av de timene...skjønner at det da ikke er lett å få ro nok til å sovne..hva som gir denne pulsen aner jeg ikke. Når jeg sover er pulsen alt fra 58 til 135 (har pulsmåler som også måler lav/høy siste fire timer) * 

Da er det "bare" å finne en måte å senke pulsen på...

---Fontex funker ikke på overspisinga mi, aldri gjort det...---

Endret av Psykojenta
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke farlig innen rimelighetens grenser. Dosering ut over anbefalt serumkonsentrasjon MÅ skje i tett samarbeid med lege.

Skrevet

Oki- tusen takk for at du svarte :)

Jeg skal få treffe en psykiater i Desember, så kan jeg ta opp spørsmålet da...

Jeg har jo endel for og imot, og du har gitt meg veldig gode råd opp igjennom. Du har jo hatt rett hele tiden, jeg har bare vært nødt til å kjenne på feilene jeg har gjort selv...og forhåpentligvis lært av det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...