Gå til innhold

Det som foregår rundt en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er noe som foregår rundt en / meg. Det er ikke sykdom/innbilning. Det hører altså egentlig ikke hjemme på Psykiatri, men psykiatrien har lurt meg til å tro at dette er sykdom, altså hjernevasket meg.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... mulig jeg hadde en overbeskyttende mor, som ikke lærte meg at sånt må man takle.

Skjønner ikke hvorfor psykiatrien ikke har sagt sannheten til meg. Det kan ikke være etisk riktig, altså malpraksis, og det burde kanskje slås ned på, siden de har vært flere. Men det er vel sånn det er med diagnoser, at når man først har fått en diagnose så er det sånn man er / skal behandles.

Men blir helt passivisert av dette. Kan ikke ha noe med noen å gjøre, når det er sånn.

Anonymkode: 9a1fd...168

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er noe som foregår rundt en / meg. Det er ikke sykdom/innbilning. Det hører altså egentlig ikke hjemme på Psykiatri, men psykiatrien har lurt meg til å tro at dette er sykdom, altså hjernevasket meg.

Hvilket motiv har de for å gjøre dette?

Anonymkode: 07312...0a0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvilket motiv har de for å gjøre dette?

Det vet jeg ikke. Kanskje det var for å "skåne" meg.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Kanskje det var for å "skåne" meg.

Hva er det som gjør deg så spesiell at du får så mye oppmerksomet av omgivelsene?

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør deg så spesiell at du får så mye oppmerksomet av omgivelsene?

Er nok rykter fra ting som har skjedd for lenge siden, hvor jeg oppførte meg "unormalt", og så er det det med at jeg har kommunikasjonsproblemer (dette så jeg det stod i den elektroniske journalen til fastlegen at jeg hadde) som gjør meg interessant. Klarer ikke reagere på alle disse "angrepene" (pga. kommunikasjonsproblemer), og det er tungt å bare gå rundt alene med.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok rykter fra ting som har skjedd for lenge siden, hvor jeg oppførte meg "unormalt", og så er det det med at jeg har kommunikasjonsproblemer (dette så jeg det stod i den elektroniske journalen til fastlegen at jeg hadde) som gjør meg interessant. Klarer ikke reagere på alle disse "angrepene" (pga. kommunikasjonsproblemer), og det er tungt å bare gå rundt alene med.

Hadde det vært en, eller noen få personer, som hadde "angrepet" så. Men at alle gjør, inkludert butikkpersonale og flyktninger, høres veldig usannsynlig ut...

Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Hadde det vært en, eller noen få personer, som hadde "angrepet" så. Men at alle gjør, inkludert butikkpersonale og flyktninger, høres veldig usannsynlig ut...

Det er ikke alle, det er mange. Noen i sterkere grad enn andre, noen er liksom ute etter å ta meg. Ganske negativ situasjon, å føle sterke følelser som sinne ang. slikt store deler av tiden. Men nytter ikke å kjempe mot.

Skrevet

Tror jeg bare er "bortskjemt", som ikke tåler vonde følelser. Og det syns folk er patetisk og latterlig.

Skrevet

Nei, hvem vet. Spiller ingen rolle heller.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, hvem vet. Spiller ingen rolle heller.

Man kommer langt ved å tenke rasjonelt.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Man kommer langt ved å tenke rasjonelt.

Ifølge Ullevål Sykehus har jeg et "høyt evnenivå".

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ifølge Ullevål Sykehus har jeg et "høyt evnenivå".

Det er opplagt, og da skulle ikke det være noe problem å gjennomføre det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er opplagt, og da skulle ikke det være noe problem å gjennomføre det.

Mulig jeg har en dramatisk personlighetsforstyrrelse.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg har en dramatisk personlighetsforstyrrelse.

Trodde ikke du trodde på diagnoser.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde ikke du trodde på diagnoser.

Tror de er for spesifikke. Men at de er utrykk for mer grovere typer problemer. En personlighetsforstyrrelse av den "dramatiske" typen er vel "cluster B".

Disorders in this cluster share problems with impulse control and emotional regulation.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...