Gå til innhold

Plutselig overfølsom mot koffein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært moderat/alvorlig deprimert i 2-3 uker nå. Har tatt en avgjørelse om å slutte å drikke alkohol, og har holdt meg rusfri noen dager. 

Nå får jeg en voldsom reaksjon etter å ha drukket kaffe. Hjertebank, svetting, skjelving og svimmelhet. Har alltid tålt koffein godt. Er dette tilfeldig eller kan det ha sammenheng med min psykiske tilstand? Har vært deprimert mange ganger og hatt hypomani, men aldri opplevd dette før. 

Har bipolar 2.

Anonymkode: aaa9a...2ce

Skrevet

Jeg tror det har sammenheng med at du (heldigvis) har kuttet alkoholen. Alkohol har jo en dempende effekt på sentralnervesystemet, mens koffein har en stimulerende effekt.

Men må spørre for sikkerhets skyld: Du har ikke tilfeldigvis startet på SSRI'et Fevarin i det siste? Det har en sterk effekt på nedbrytingen av koffein, så jeg måtte bare spørre. 

Synes du er kjempeflink som har kuttet ut drikkingen, men ville nok også redusert kraftig på kaffen (drikk koffeinfri kaffe i stedet) hvis du får sånn virkning. Det er neppe farlig, men med alt det ubehaget tror jeg like gjerne jeg hadde latt være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...