AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har kuttet ut alt som heter sovemedisiner etter å ha oppdaget for to måneder siden at de var årsaken til mange somatiske plager som ingen fant grunnen til. Jeg fant det ut selv da jeg var kommet så langt ned og så tåkete og forvirret at det er umulig å beskrive. Ingen hjelp var å få fra fastlege og etter å ha fått beskjed om at jeg kunne få time etter tolv dager sa jeg nei takk, byttet fastlege og gikk til privatlege midlertidig. Han hjalp meg å sette opp nedtrappingsplan og skrev ut nozinan. Jeg brukte det i noen uker og da jeg fikk ny fastlege gikk jeg til henne og fortalte at jeg var så utslått av nozinan og sov ikke før etter mange timer foreslo hun seroquel. Det var grusomt og i siste uke snakket jeg med henne på tlf. Hun spurte om jeg ville imovane og jeg sa raskt nei takk. Da nevnte hun atarax og jeg sa kun ja, men har ikke hentet det på apoteket. I ca. en uke har jeg nå vært helt uten sovemedisiner og ikke sovet. Jeg sover kanskje to timer på formiddagen og er så våken i mer enn et døgn. I natt sovnet jeg ved 6 - tiden og sov til ti, men da hadde jeg ikke sovet på over et døgn. Jeg er elendig i dag og kommer meg ikke ut av senga. Jeg har spist to brødskiver og tatt en tlf., men å jobbe med det som jeg hadde tenkt er umulig. Vil bare gråte og har dystre tanker. Jeg har gitt opp leger som kun foreskriver mer og mer av sovepiller og beroligende med grusomme resultater. Det hagler av råd fra alle rundt meg, og psykologen min er mot alt som heter medisinering. Bivirkningene av alt dette er grusomme og jeg er helt uten råd. Får ikke hjelp med noen av mine problemer noe sted og ser at den eneste som kan hjelpe meg er jeg selv. Jeg er ikke i stand til det så eneste alternativet er å gå under. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Underbar Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Hvorfor synes du Seroquel var grusomt? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Det er jo Imovane du må spise og ikke alt dette andre som fucker opp hjernen din. Anonymkode: 36681...507 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 55 minutter siden, Underbar skrev: Hvorfor synes du Seroquel var grusomt? Vet ikke helt, men jeg ble sløv og trøtt. Siste gangen klødde jeg overalt og kunne ikke ligge stille, og jeg sov ingenting. Til slutt ga jeg opp og tok vival med det resultatet at jeg sovnet og var helt utslått dagen etter. Jeg rett og slett hadde det vondt da jeg tok de pillene. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo Imovane du må spise og ikke alt dette andre som fucker opp hjernen din. Anonymkode: 36681...507 Jeg hadde tatt imovane og stillnocht i bøtter og spann, og da det ikke virket alene fikk jeg vival i tillegg. Jeg fikk siden apodorm og mogadon og som resultat av alt dette ble jeg svimmel og fikk hodepine. Da fikk jeg Tramadol som resulterte i enda mer svimmelhet, kvalme og hodepine. Bevsimte og fikk hjernerystelse, men ble sendt hjem av legevakten med beskjed om at alt var greit. Imovane er ikke aktuelt å ta siden det er vanedannende og virker ikke. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Hva er grunnlidelsen som gjør at du går til psykolog? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 På 31.10.2016 den 20.18, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Hva er grunnlidelsen som gjør at du går til psykolog? Trenger jeg grunnlidelse for å gå til psykolog? For et skrekkelig ord. Jeg trodde at alle kunne gå til privat psykolog som ønsker det. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Så lenge du betaler det selv og psykologen vil ta imot deg, kan du selvsagt det. Men siden et råd om medisiner er avhengig av dette skrekkelige, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger jeg grunnlidelse for å gå til psykolog? For et skrekkelig ord. Jeg trodde at alle kunne gå til privat psykolog som ønsker det. Anonymkode: 65633...dac Og oppta plass så syke folk ikke får behandling? Anonymkode: 50fbf...85d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Akkurat nå, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Så lenge du betaler det selv og psykologen vil ta imot deg, kan du selvsagt det. Men siden et råd om medisiner er avhengig av dette skrekkelige, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg skrev om søvnløshet og sovemedisiner. Søvnproblemer er det problemet jeg tok opp her. Jeg forstår ikke hva du er ute etter. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Noen sover dårlig pga depresjon, andre pga angst, noen pga samlivsproblemer, andre pga psykoselidelser osv osv. Så er det noen som har primære søvnlidelser dvs de skyldes ikke noen andre problemer. Disse ulike årsakene vil ofte kreve ulike typer medisiner. 0 Siter
Savannah Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og oppta plass så syke folk ikke får behandling? Anonymkode: 50fbf...85d Det er opp til psykologen å bestemme hvem hun vil ta. Er livskriser sykdom? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Noen sover dårlig pga depresjon, andre pga angst, noen pga samlivsproblemer, andre pga psykoselidelser osv osv. Så er det noen som har primære søvnlidelser dvs de skyldes ikke noen andre problemer. Disse ulike årsakene vil ofte kreve ulike typer medisiner. Jeg har ikke jobb og har ikke hatt lenge. Jeg har hatt angst og depresjon, men vil overhodet ikke si at jeg er depressiv nå og plages ikke særlig av angst. Hjelp får jeg ikke av leger og har gitt opp tanken på det og jeg forstår ikke hvordan du har tenkt å gi råd om medisiner uten å kjenne noe til meg annet enn det lille jeg skriver her. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: og jeg forstår ikke hvordan du har tenkt å gi råd om medisiner uten å kjenne noe til meg annet enn det lille jeg skriver her. Anonymkode: 65633...dac Jeg beklager. Når jeg leser startinnlegget, ser jeg at du ikke ber om råd. Du forteller kun om hvor plaget du er. Da skal jeg selvsagt ikke tenke mer på denne saken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 10 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg beklager. Når jeg leser startinnlegget, ser jeg at du ikke ber om råd. Du forteller kun om hvor plaget du er. Da skal jeg selvsagt ikke tenke mer på denne saken. Jeg ber i hvert fall ikke om råd i forhold til medisinering som har vært årsak til mye plager og jeg har fått uhemmet av leger. Jeg kunne trengt råd om å sove uten medisinering, men det forventer jeg ikke av deg som antageligvis er en av dem som mater pasienter med skje (jeg vet at det skjer på psykiatriske avdelinger). Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Jeg kan gi deg et råd som helt sikkert virker (uten medisiner), men som er krevende å gjennomføre. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 31 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg kan gi deg et råd som helt sikkert virker (uten medisiner), men som er krevende å gjennomføre. Og det er? Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 SØVNRÅD: 1. Finn ut hvor mange timer du sover sammenhengende per natt nå. Angi også nå du ønsker å våkne. 2. Hvis du ønsker å våkne kl. 07, og du sover 3 timer per natt, skal du kommende natt legge deg kl. 04. Du skal ikke sove noe ellers i løpet av døgnet. Du skal uansett stå opp kl. 07. Slik skal du fortsette i minst en uke. Om du har klart å sove 3 timer alle disse nettene, skal du så legge deg 03.45. 3. Når du har klart å sove sammenhengende 3 timer og 15 minutter i en uke, skal du legge deg 03.30. Slik fortsetter du til du har ønsket søvnlengde/mønster. For en del vil det være umulig å sove mer enn 6 timer sammenhengende. 4. Du skal huske at du ikke skal sove noe utenom disse tidene, og opplegget skal gjennomføres 7 dager i uken. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: SØVNRÅD: 1. Finn ut hvor mange timer du sover sammenhengende per natt nå. Angi også nå du ønsker å våkne. 2. Hvis du ønsker å våkne kl. 07, og du sover 3 timer per natt, skal du kommende natt legge deg kl. 04. Du skal ikke sove noe ellers i løpet av døgnet. Du skal uansett stå opp kl. 07. Slik skal du fortsette i minst en uke. Om du har klart å sove 3 timer alle disse nettene, skal du så legge deg 03.45. 3. Når du har klart å sove sammenhengende 3 timer og 15 minutter i en uke, skal du legge deg 03.30. Slik fortsetter du til du har ønsket søvnlengde/mønster. For en del vil det være umulig å sove mer enn 6 timer sammenhengende. 4. Du skal huske at du ikke skal sove noe utenom disse tidene, og opplegget skal gjennomføres 7 dager i uken. Jeg har en uke med nesten ingen søvn så dette virker ikke. Jeg har snakket med flere som sier at dette ikke virker. Jeg er slapp og elendig og det å flytte meg imellom seng og stol er det eneste jeg greier. Anonymkode: 65633...dac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en uke med nesten ingen søvn så dette virker ikke. Jeg har snakket med flere som sier at dette ikke virker. Jeg er slapp og elendig og det å flytte meg imellom seng og stol er det eneste jeg greier. Anonymkode: 65633...dac Da er det noe annet/mer enn kun en ren søvnlidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.