Gjest Kanuttius Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 I dag har jeg vert hos en privat psykolog (henvist fra fastlege) og han var ganske tydelig på at mine problemer var såpass omfattende at jeg måtte regne 2-3 år med samtaleterapi. Jeg må reise 1 time hver vei for å komme til psykologen og bussen dit er dyr. Psykologen ville jeg skulle tenke over om jeg heller ville behandles på Dps da det er kortere reisevei for meg. Han kunne henvise og mente jeg burde få time ganske fort. Dps ligger 2 min fra der jeg bor. Så, psykolog men en times reisevei (han virker dyktig) eller dps ? Mtp jobb så må jeg nok over på aap en periode og NAVs krumspring (utprøvninger ol). Hva er best i fht nav, den private eller det helt offentlige? Dette er litt vanskelig å velge, jeg åpnet meg mere på den ene timen i dag enn jeg har gjort noen gang før når jeg har gått på dps. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Vedr NAV er det likegyldig. Jeg vil anbefale DPS om du kan få en dyktig behandler der. Men dessverre er kvaliteten på norske DPS svært varierende, og en kan være riktig uheldig. Så det blir mer et spørsmål om konkrete behandlere enn et spørsmål om DPS eller privat. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 Skrevet 31. oktober 2016 Om du fikk åpnet deg mer enn noensinne før, så har du antakelig kjemi med behandleren. Jeg ville valgt han. Kanskje vurdert å føytte nærmere, om mulig. Men jeg har lersnlig dårlig erfaring med DPS. De tilbyr sjeldent langtidsterapi, om det er det du trenger. Ofte blir det stlttesamtaler med en psykiatrisk sykepleier eller sosionom, ikke terapi som fokuserer mer på å endre dypere strukturer. Anonymkode: 3264d...a17 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Behandler er viktig. Han spurte om jeg visste om noen jeg hadde kjemi med men begge de jeg har gått til er borte. Vet ikke om Strømme sier NHD noe. Ang psykologen i dag så er flytting ikke mulig, jeg har barn som holder meg her jeg bor. Føler ikke at jeg hadde bedre kjemi enn jeg har hatt før med behandler men mere at jeg har fått nok av å leve slik jeg gjør og det er litt nå eller aldri. Psykologen er barndoms nabo til min eneste venninde men samtidig er enhetsleder på dps på hils med meg når han går til jobb...egentlig ikke gode utgangspunkt noen av delene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Jeg har gått privat og på to ulike dps. Nå føler jeg endelig at jeg går hjelp etter tre år i "systemet". Hører til det dps'et du nevnte her.. Anonymkode: 3ec5e...012 0 Siter
Merlenoir Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Min er faring er helt klart at kjemi med behandler er viktigst. Jeg har kastet vekk veldig mange år hos behandlere uten nok kunnskap før jeg endelig traff en som vet nok om min problematikk til å kunne hjelpe meg, og til å åpne opp. Har den private behandleren tilskudd har du vel også rett på dekning av reisen (pasientreiser)? Lykke til! 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått privat og på to ulike dps. Nå føler jeg endelig at jeg går hjelp etter tre år i "systemet". Hører til det dps'et du nevnte her.. Anonymkode: 3ec5e...012 Så du er fornøyd med denne dps'en da? Ang utgifter til privat psyk så får jeg det dekket men jeg ser jo at det kan være godt å komme seg hjem raskt og usynlig etter enkelte behandlingstimer. 0 Siter
Underbar Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 (endret) Jeg hadde reisevei da jeg gikk til privat psykiater og til det andre dps'et. I en noe hektisk hverdag gikk det altfor mye tid til kjøring. I tillegg var jeg ikke fornøyd, fikk ingen skikkelig hjelp fra noen av behandlerne jeg hadde. Har møtt en behandler nå som virker oppriktig interessert i å hjelpe, h'n er kunnskapsrik og er lett å snakke med. hilsen anonym fra litt lenger oppe Endret 1. november 2016 av Underbar Vil ikke identifisere meg 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Tusen takk Underbar. Det var et litt betryggende svar jeg absolutt skal ta med meg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.