Gå til innhold

fontex, indikasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet man kan få fontex mot bulimi. Nå har det seg sånn at jeg er eksbulimiker som ikke orker å kaste opp lenger, men overspiser. Kan jeg fremdeles prøve fontex?

gjør litium at man overspiser? jeg gikk ned 15 kg på lamictal og abilify, men klarer ikke lenger spise sunt nå som de skiftet til litium.

Skrevet

jeg er sykt overvektig og har greid å spise lite og gå ned i vekt ved bruk av fontex tidligere.

er så redd jeg ikke skal få fontex fordi jeg ikke kaster opp og ikke er deprimert.

skal jeg bare stikke hånda i kjeften et par ganger og få det utskrevet?

:S ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan fortsatt bruke Fontex, men hva vil du ha det mot?

Det er ikke vanlig at litium fører til overspising.

Skrevet (endret)

Overspisingen

i tillegg sover jeg opptil 15 timer i døgnet. føler jeg trenger et LØFT som ikke litium greier gi.

Endret av kovakova
Skrevet

Har du det som kalles "binge eating" - jeg kaller det bulimi uten oppkast. I så fall er topimax noe som bør forsøkes.

Skrevet

1. Du er ikke "sykt overvektig"

2. Du fikk mani av Fontex sist. Den har lang haveringstid, og du autoseponerer andre medisiner som Abilify støtt og stadig. Det er skummelt å ha BP1 og ha Fontex i blodet uten andre medisiner.

3. Kan det ha vært manien og ikke Fontex som forklarte vekttapet?

Skrevet

Hvis du har BP og er overvektig, vil Topimax være "to fluer i en smekk".

Skrevet

Topimax funket ikke lenger da jeg fikk litium,men kan gi den et nytt forsøk om fontex ikke hjelper

Skrevet

Evt kan jeg ta lamictal mot depresjonen og topimax mot manien 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...