Gå til innhold

kopi av journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk i behandling ved en psykiatrisk avd. i en annen by for ca. 8 år siden. Har de fortsatt oppbevart journalen min der, og kan jeg i så fall bare ringe, så får jeg den tilsendt?

Anonymkode: 9c159...ed2

Skrevet

Sannsynligvis må du sende en skriftlig anmodning om journalutskrift.

Anonymkode: 4d0a6...ba2

Skrevet

Er bare å ringe de og spør. Kan være forskjellig praksis rundt omkring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det sikreste er å be om det skriftlig. Vi krever det etter en episode hvor en pasient som ba om det på telefon i ettertid anklaget oss for å sende journalkopi uten at hen hadde bedt om det.

Skrevet

De burde iallefall sende det rekomandert. Sist jeg ba om journal fikk jeg det i vanlig post. Tenk om det hadde blitt stjålet? Sensitive opplysninger der, og det verste var att det var overlegen selv som hadde sendt det.

Anonymkode: b44db...961

Skrevet

Da ber du om slik sending samtidig med at du ber om kopien.

Skrevet

Trodde det var en selvfølge jeg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var en selvfølge jeg.

Jeg sier som en bekjent: "Tro gjør en i Kirka. Ellers må en vite".

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde iallefall sende det rekomandert. Sist jeg ba om journal fikk jeg det i vanlig post. Tenk om det hadde blitt stjålet? Sensitive opplysninger der, og det verste var att det var overlegen selv som hadde sendt det.

Og så burde man sjekke at de har riktig adresse. Min journal ble sendt til min gamle adresse, og kom til slutt frem fillete og åpnet. 50 sider med alt jeg hadde vært til fastlegen for de siste 20 årene. Har angst ennå, selv om det er flere år siden.

Anonymkode: 4f444...84a

Skrevet

Hvis en har meldt adresseforandring slik og når en skal, vil den adressen som Helseforetaket har være oppdatert senest 6 uker senere.

Men det skader ikke å dobbeltsikre ved å skrive: "Jeg ønsker kopiene sendt rekomandert til min adresse ........

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis en har meldt adresseforandring slik og når en skal, vil den adressen som Helseforetaket har være oppdatert senest 6 uker senere.

Men det skader ikke å dobbeltsikre ved å skrive: "Jeg ønsker kopiene sendt rekomandert til min adresse ........

Det skjedde ikke med mitt gamle fastlegekontor. Hadde flyttet for flere år siden. De skyldte på meg. Men det skjer sikkert automatisk adersseendring på sykehus/helseforetak. 

Anonymkode: 4f444...84a

Skrevet

For mange år siden var det populært med en 7.sans som het PM laget av en trondhjemmer ved navn Raad. Han hadde en egen fane med gode Raad. Et av disse merket jeg meg og husker den dag i dag:

"Dont expect - inspect".  Ikke forvent - sjekk!

Ikke forvent rekomandert til din nye adresse. Be om det i brevet.

Gjelder også for landslagsleger.

Skrevet
11 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

For mange år siden var det populært med en 7.sans som het PM laget av en trondhjemmer ved navn Raad. Han hadde en egen fane med gode Raad. Et av disse merket jeg meg og husker den dag i dag:

"Dont expect - inspect".  Ikke forvent - sjekk!

Ikke forvent rekomandert til din nye adresse. Be om det i brevet.

Gjelder også for landslagsleger.

Og landslagsutøvere ;)

Skrevet

Tusen takk, NHD og dere andre som har svart!  Da skal jeg sende en skriftlig forespørsel, og be om å få den sendt rekomendert til min nåværende adr.:) 

Anonymkode: 9c159...ed2

Skrevet

Jeg har blandt annet hatt OCD om ting av pervers natur. Dersom noen hadde stjært konvolutten så hadde det blitt svært belastende for meg. Heldigvis gikk det bra, men så nøye som helsevesenet er på taushetsplikt, så rimer det iallefall ikke med å sende en diger konvolutt uregistrert. Neste gang, så kommer jeg selvfølgelig til å be om rekomandert. Men dersom det er noe man må be om, så står det litt dårligere til med taushetsplikten enn jeg trodde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...