AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Jeg er bipolar, og studerer 50%. Ingen jobb ved siden av. Får 8000 kr i mnd fra NAV (50% sykepenger), og 3500 kr fra Lånekassen. 11.500 i måneden er det litt vanskelig å klare seg med. Det går akkurat, men jeg må vri og vende på hver krone. Har egen bolig. Det økonomiske stresser meg en del, dessverre. Har jeg rett på noe mer enn 50% sykepenger fra NAV? Skulle svært gjerne hatt 100% sykepenger, men det går vel ikke siden jeg studerer 50%? Synes på en måte det er kjipt at jeg hadde hatt bedre råd om jeg ikke hadde studert. Da hadde jeg hatt 16.000 i måneden. Anonymkode: 7f4bb...b84 0 Siter
aa-k-j Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bipolar, og studerer 50%. Ingen jobb ved siden av. Får 8000 kr i mnd fra NAV (50% sykepenger), og 3500 kr fra Lånekassen. 11.500 i måneden er det litt vanskelig å klare seg med. Det går akkurat, men jeg må vri og vende på hver krone. Har egen bolig. Det økonomiske stresser meg en del, dessverre. Har jeg rett på noe mer enn 50% sykepenger fra NAV? Skulle svært gjerne hatt 100% sykepenger, men det går vel ikke siden jeg studerer 50%? Synes på en måte det er kjipt at jeg hadde hatt bedre råd om jeg ikke hadde studert. Da hadde jeg hatt 16.000 i måneden. Anonymkode: 7f4bb...b84 Har du forsøkt å søke om bostøtte? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Studenter som pga sykdom ikke kan jobbe ved siden av studiet har vel rett på ekstra sykestipend nå. Det er bare å søke litt, så finner du nok info om det. Vet ikke om det gjelder deltidstudier, men verdt å sjekke. Anonymkode: 71361...79a 0 Siter
Trine Skrevet 1. november 2016 Skrevet 1. november 2016 Man får ikke sykestipend dersom man var syk før man søkte om lån og stipend. https://www.lanekassen.no/syk 0 Siter
Cilien Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 De fleste vil ha bedre råd når de jobber i stedet for å studere. Jeg tror ikke du kan få 100 % sykepenger, da kan du ikke samtidig studere 50%. 0 Siter
ISW Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Rett opp skattetrekket/skattekortet ditt. Du skal ikke ha halvparten utbetalt på halv ytelse, da har du prosenttrekk som er for høyt og tilpasset full ytelse. Sannsynligvis skal du med riktig skattetrekk ha nærmere 10 enn 8 tusen utbetalt, siden skattesystemet er progressivt i Norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.