Gå til innhold

NHD: Ville du nekta i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal besøke barnet mitt for siste gang før jul, det innebærer buss,fly og tog. De to gangene jeg har besøkt barnet i høst har vært fulle av angstanfall og jeg er da utslitt når jeg endelig kommer fram og blir henta på togstasjonen. Da har jeg reist hjemmefra kl.09 og er fremme der 16:30. Og foran meg et fire timers samvær med 15-åringen min som jeg helst skulle hatt overskudd til.

Jeg spurte fungerende fastlege(min fastlege har permisjon) om å få Alopam til denne kommende reisen. Egentlig må jeg si jeg ble litt overrasket over  få et NEI, med den begrunnelsen at jeg burde være meg selv. Legen sammenlignet Alopam med at h*n tok energidrikk før en eksamen, ble hyper og strøk- og at det derfor ikke er lurt å ta noe før en viktig hendelse. Jeg klarer ikke se den sammenhengen der. 

Jeg vet at jeg bør teste virkning ei stund før for å se hvordan den virker på meg, og dette sa jeg også til legen- at jeg ikke ville komme til å ta den hvis jeg blir helt utslått av den. Situasjonen jeg ville prøvd den i vil jo bli annerledes siden jeg da er i trygge omgivelser , og at den ikke har samme funksjon som testen om jeg er full av angst når den tas.

Sist jeg prøvde Alopam var i 06 etter en lengre innleggelse. Tror jeg brukte to stykk av pakka jeg da fikk utskrevet. Kasta resten da jeg fant pakka i skapet under flytting i slutten av '13.

(Det er jeg som skrev om barnet som ikke ønsker flytte hjem etter omsorgsovertakelse og to flyttinger)

Ville du nekta et engangsbruk i dette tilfellet?

Skal til denne legen igjen i morgen tidlig og håper på svar/forklaring som også jeg klarer forstå.

Anonymkode: 78199...230

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe imot å gi deg Alopam/Sobril/oksazepam 15mg. Du vil likevel "være deg selv" :-)

Skrevet
24 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg ville ikke hatt noe imot å gi deg Alopam/Sobril/oksazepam 15mg. Du vil likevel "være deg selv" :-)

Tusen takk for raskt svar 😊

Da viser jeg innlegg + svar til denne vikaren. Kommer også til å si at jeg har skrevet masse til deg i elleve år nå, og fått gode svar fra deg på forumet.(for å vise at jeg ikke er helt ukjent for deg etter alle disse årene. Vet du kun har min versjon av alt og at det da ikke er bulletproof.. )

Anonymkode: 78199...230

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...