Kanonføde Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 3 hours ago, Trine said: Det jeg mener er at man ikke trenger motivere seg selv for å lese en bok dersom man elsker å lese bøker. Men man må motivere seg selv for å vaske gulv dersom man syns det er drit kjedelig å vaske gulv. Normalt får folk en god følelse etter at man har vasket gulvet som de kan bruke som motivasjon for å vaske gulvet også uken etter. Denne selvbelønningen har ikke jeg. Man kan ikke bare finne glede i noe man ikke gleder seg over. Ikke er jeg særlig god på å konsentrere meg om en arbeidsoppgave heller for denne konsentrasjonen er av og på hele tiden. Jeg skjønner at jeg ikke klarer å forklare dette for dere. Så spør heller Janus30. Jeg vet bare hvordan jeg er, han kan forklare det mye bedre. Hm, om jeg forstår deg korrekt: - det er enkelte ting du føler stor glede ved, som du gjør mye av - du har lite "belønningssystem" for når man har gjennomført ikke-lystbetonte ting - du er flink til å "sparke deg selv i rævva", og gjøre ting selv om du ikke liker det 0 Siter
Trine Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 7 minutter siden, Kanonføde skrev: Hm, om jeg forstår deg korrekt: - det er enkelte ting du føler stor glede ved, som du gjør mye av - du har lite "belønningssystem" for når man har gjennomført ikke-lystbetonte ting - du er flink til å "sparke deg selv i rævva", og gjøre ting selv om du ikke liker det Ja, stor glede var vel en liten overdrivelse, men jeg har jo glede av å gjøre enkelte ting. 0 Siter
Kanonføde Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 Just now, Trine said: Ja, stor glede var vel en liten overdrivelse, men jeg har jo glede av å gjøre enkelte ting. Ok, da forstår jeg korrekt. Samme om man kaller det stor eller ikke. 0 Siter
Trine Skrevet 2. november 2016 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, Kanonføde skrev: Ok, da forstår jeg korrekt. Samme om man kaller det stor eller ikke. Jepp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.