Gå til innhold

Nedtrapping av Venlafaxin - hjerteklapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samråd med behandler holder jeg på å seponere Venlafaxin. Utgangsdose 150 mg, sto en måned på 112,5 mg og gikk videre ned til 75 mg i forrige uke. Bortsett fra litt hodepine og økt angst og irritabilitet de første dagene har jeg ikke merket noen bivirkninger.

Men: Den siste uken har jeg hatt flere daglige episoder med hjerteklapp. Det er ikke nødvendigvis det at det slår så mye raskere - det kjennes heller ut som om det stuper kråke inni der - noen sekunder der det virker som om det faller ut av rytmen og deretter gjør noen harde dobbeltslag. Jeg er ikke typen som kjenner spesielt godt etter, men opplever dette som ubehagelig. 

Er det sannsynlig at dette skyldes nedtrappingen, og er det i så fall noe å bekymre seg for? Jeg er 39 år, normalvektig og lever jevnt over sunt, men det er mye hjerte- og karsykdom i familien, og jeg har arvelig høyt kolesterol (bare rett over normalverdiene). Jeg har ikke arvet genet som disponerer for blodpropp (testet i forbindelse med oppstart av p-piller, som jeg nå ikke bruker).

Diagnose BPII, andre medisiner Lamictal 300 mg og Quetiapin 200 mg.

Skrevet

Dette er seponeringsymptomer. Hadde de jeg også. 

Anonymkode: abc5a...982

Skrevet

Ekstraslag, sannsynligvis fordi angsten øker litt? Ubehagelig, men heldigvis ikke farlig. Men du kan godt ta et EKG hos fastlegen, helst når du har plagene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...