Gå til innhold

Hvordan gå fornuftig ned..?

Gjest hallo!

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16 år som vil ned noen kilo. Jeg er 1.65 m høy og veier 60 kg. Jeg trener 4 ganger i uken fotball (moderat intensitet) og har tenkt å spise følgende:

Frokost: 2 skiver med skinke/ost/syltetøy...+ melk

Mellom: 1 frukt og 2 skiver

Lunsj: 2 skiver og en frukt

Mellom: 2-3 frukter

Middag: 2 poteter, passe stor porsjon med kjøtt/fisk osv... litt saus og en god del grønnsaker

Kvelds: 1 boks tunfisk og 1 skive + melk

Er dette kanskje litt mye? Vil jeg kunne gå ned på dette, eller bør jeg spise litt mindre? Hvor mye kcal er dette ca?

Er redd for å få nedsatt forbrenning...

Håper på svar!

klemz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høres bra ut

Høres helt greit ut!

Vær obs på "en skive", du kan firedoble kaloriene i denne ved å velge fett pålegg i stedet for magert.

Velg mager ost og skummet melk, melkefett er ikke sunt, Bruk heller mer olje hvs du vil ha mer fett. Syltetøy bør være med minst mulig sukker. Saus osv bør også være laget uten for mye feil fett.

Velg lettmargarin hvis du må ha fett på brødet.

Og en boks med tunfisk er mye mat! Velg i så fall tunfisk i vann (ike olje). Men hvis du har sist kjøtt eller fisk til middag kan du jo velge noe mindre kraftig tilkvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei,

Jeg synes det ser ut som en god kostplan du har satt opp. Du kan evt. bytte ut noe av frukten med mer grønnsaker. Ellers har jeg ikke noe å utsette på kostplanen. Om den fører til vektnedgang er det vanskelig for meg å si. Synes ikke du skal spise noe mindre enn dette før du ser om du går noe ned (vær bare tålmodig - det kan ta litt tid før du ser virkningen).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...