Gjest hallo! Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg er en jente på 16 år som vil ned noen kilo. Jeg er 1.65 m høy og veier 60 kg. Jeg trener 4 ganger i uken fotball (moderat intensitet) og har tenkt å spise følgende: Frokost: 2 skiver med skinke/ost/syltetøy...+ melk Mellom: 1 frukt og 2 skiver Lunsj: 2 skiver og en frukt Mellom: 2-3 frukter Middag: 2 poteter, passe stor porsjon med kjøtt/fisk osv... litt saus og en god del grønnsaker Kvelds: 1 boks tunfisk og 1 skive + melk Er dette kanskje litt mye? Vil jeg kunne gå ned på dette, eller bør jeg spise litt mindre? Hvor mye kcal er dette ca? Er redd for å få nedsatt forbrenning... Håper på svar! klemz, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høres bra ut Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Høres helt greit ut! Vær obs på "en skive", du kan firedoble kaloriene i denne ved å velge fett pålegg i stedet for magert. Velg mager ost og skummet melk, melkefett er ikke sunt, Bruk heller mer olje hvs du vil ha mer fett. Syltetøy bør være med minst mulig sukker. Saus osv bør også være laget uten for mye feil fett. Velg lettmargarin hvis du må ha fett på brødet. Og en boks med tunfisk er mye mat! Velg i så fall tunfisk i vann (ike olje). Men hvis du har sist kjøtt eller fisk til middag kan du jo velge noe mindre kraftig tilkvelds? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hei, Jeg synes det ser ut som en god kostplan du har satt opp. Du kan evt. bytte ut noe av frukten med mer grønnsaker. Ellers har jeg ikke noe å utsette på kostplanen. Om den fører til vektnedgang er det vanskelig for meg å si. Synes ikke du skal spise noe mindre enn dette før du ser om du går noe ned (vær bare tålmodig - det kan ta litt tid før du ser virkningen). Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.