Gå til innhold

Overgang fra Brintellix til Aurorix

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD.  Jeg har desverre fått serotonin syndrom av Brintellix. Fikk  vanvittige muskelkramper med en gang jeg startet opp, og ved hver opptrapping. Nå har jeg følt meg syk en god stund, med enorme muskelkramper i beina, skjelving, hodepine, svetting, uro bla. Fastlegen mente bestemt at dette var bivirkninger av Brintellix. Han ba meg halvere dosen til neste legetime om en uke. Jeg har tidligere prøvd Seroxat, Cipramil og Cipralex men hadde også da en del bivirkninger, bla diarè, stor vektøkning. Det viser seg vel at jeg trenger å gå på antidepresiva, da jeg har sluttet flere ganger med tilbakefall. Har Nils Håvard Dahl noen andre medikamenter å anbefale?

Skrevet

Dr NHD. Hvordan kan jeg best gå over fra Brintellix til Aurorix? Jeg har i dag trappet ned Brintellix fra 20mg til 10mg. Må jeg være helt fri fra Brintellix en tid før jeg går over på Aurorix? Er redd jeg får tilbakefall av angst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg antar at det er som overgang fra ssri til Aurorix. Det skal være minimum en uke - helst to uten Brintellix før en starter med Aurorix.

Skrevet

Er dette egentlig serotonergt syndrom?

Trodde dette var mer "vanlige" oppstartsbivirkninger av SSRI, kanskje foruten muskelkrampene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Er dette egentlig serotonergt syndrom?

Trodde dette var mer "vanlige" oppstartsbivirkninger av SSRI, kanskje foruten muskelkrampene.

Nei, det er ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...