Gjest siwidi Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg fikk en sønn for 20 uker siden og han var stor da han kom og har vokst betraktelig etterpå. Nå veier han over 8 kg og jeg merker veldig godt belastningen med å både bære og behandle ham. Dette går til de grader ut over øvre del av ryggen, skuldre, overarmer og nakke. Nå har det gått så langt at jeg tror jeg må søke fysioterapihjelp. Har vært hos en utdannet massør/aromaterapaut som synes musklene er skummelt stive og sa at jeg muligens hadde en betennelse i øvre del av ryggen. Jeg er ikke så kjent med hva musklene heter, men jeg har konstant vondt i området rett under nakken, mellom skulderplatene og over BH-stroppen. Det svir og prikker. Kan det være en betennelse? Jeg har tatt en eller to Naproxen som jeg har hatt liggende pga store menssmerter. Det står at dette ikke har virkning på barnet når jeg ammer uten ved store doser eller langvarig bruk. Nå tar jeg det for å slappe av slik at jeg får sove om kvelden. Jeg har time hos lege 24.1 for å få henvisning til fysio, men er det noe jeg bør/kan gjøre selv før den tid? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 siwidi. For det første er det bra at legen tar en titt på dette og at fysioterapeuten lærer deg å løfte og bære på en riktig måte uten at belastningen blir for stor. Et program som gjør deg sterkere er også viktig. Det finnes også fine seler som du kan bære barnet i på brystet ditt. Litt forsiktig massasje kan sikkert barnefaren også hjelpe deg med. Det pleier å gjøre godt ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.