Gå til innhold

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?  

7 stemmer

1. 1. Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?

• Ja
      5
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er menn flinkere til ikke å stresse til jul?

Anonymkode: 9c8cb...36a

Nei,

Jeg tror ikke det.

Etter nanoteknologien stadige fremskritt, er vasking blitt den reneste lek:-) og matlaging en vitenskap:-)

Men om skal formulere noe litt mer alvorlig: Jeg kjenner kun til meg selv, jeg tar det ganske med ro da ikke liker kjøpesentre og stress. (jeg har et syndrom, som har stress-sensitivitet som symptom:-) og det er ganske alright, :-) særlig når omgivelsene begynner å forstå alvoret av hva det vil si å være stress-sensitiv:-)

Er man stress-sensitiv, så slipper man unna mye, og med mye, man trenger bare si, eller knapt si noe...man trenger bare sette seg ned på et kjøpesenter og si noe sånt, " nå blir jeg stresset", så får man beskjed om å sitte og ta det med ro, eller man får råd om det ikke er bedre å ta en kopp kaffe:-) og det er selvsagt best, drikke kaffe, skrive lister, planlegge, også slippe stresse rundt,

Tror dette har mer med interesser å gjøre, enn kjønn, tror menn er like shoppingglade som kvinner, og shopping, det er veldig energikrevende, særlig for de som ikke er interessert i dette, og de som vil se på ting, og ikke skriver lister.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kjerringer skal alltid ha det så "koselig".

Anonymkode: b4a8f...8cb

Merkverdig fenomen. Straks desember kommer skal det skal vaskes, og henges opp julegardiner, advenskalendere skal ordnes, det skal kjøpes julegaver, mat og snop så man er blakk til langt utpå nyåret, huset skal fylles opp med all mulig unyttig julestash, hage skal dekoreres med flere titalls meter julelys, og det aller viktige er åpenbart at noboene ser en henger i stoppen og gjør det "koselig". Hva er poenget? 

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Merkverdig fenomen. Straks desember kommer skal det skal vaskes, og henges opp julegardiner, advenskalendere skal ordnes, det skal kjøpes julegaver, mat og snop så man er blakk til langt utpå nyåret, huset skal fylles opp med all mulig unyttig julestash, hage skal dekoreres med flere titalls meter julelys, og det aller viktige er åpenbart at noboene ser en henger i stoppen og gjør det "koselig". Hva er poenget? 

Har vel ikke annet poeng enn at det er lystbetont, antar jeg. Men hvem vet, egentlig.

Anonymkode: b4a8f...8cb

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en ikke har sansen for eller er vant til slike tradisjoner ser det sikkert rart ut fra utsiden ja. Som morsan sier er nok de færreste damer julefanatikere, selv om mange nok legger litt ekstra flid i å skape hygge i juleferien. Selv tar jeg fri over tre uker i forbindelse med juleferien, og kan LOVE deg at det ikke er rene skap jeg gleder meg til! Derimot skal jeg sove, spise, spille kort, spise, drikke vin og øl, klemme mine kjære og - sa jeg spise? Alt dette krever forarbeid serru....

Endret av Kayia
Gjest Gargamel
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke litt kjedelig med 365 like dager i året?

Jeg tror mannfolka stort sett har skylda i de overdrevne, opplyste nisser og annet faenskap i alle mulige farger som blinker og står i rundt om i folks hager. Så jeg vet ikke hvem som er værst jeg. Her eksisterer det ikke noe julepynt og her bor det kun et kvinnfolk.

Jeg elsker jul! Koser meg med å bake og pynte og synes det blir riktig koselig. :) Kjæresten synes også det blir koselig og han har nettopp sittet med kokeboken og funnet ut hva han (høh...) skal bake til jul i år. I tillegg har HAN bestemt at vi skal begynne julevasken i morgen og gjøre oss ferdige med den i helgen. :) Men selve pyntingen er det jeg som tar meg av da.

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg elsker jul! Koser meg med å bake og pynte og synes det blir riktig koselig. :) Kjæresten synes også det blir koselig og han har nettopp sittet med kokeboken og funnet ut hva han (høh...) skal bake til jul i år. I tillegg har HAN bestemt at vi skal begynne julevasken i morgen og gjøre oss ferdige med den i helgen. 

Blir det ikke møkkete igjen til jul da?

Bare noe jeg lurte på.

Annonse

Nicklusheletida

I gamle dager styrte jeg fælt med jula og elsket jul.  Masse store  og glorete røde nisser. 

Nå har jeg så liten leilighet, at jeg klarer å holde den ved like hele tiden. Det blir ikke mer enn en vanlig fredagsvask. 

Baking er ikke min greie. Jeg kjøper ferdig pepperkakedeig og lager sammen med yngstejena. Det er alt. På nyåret går det i søpla. 

Jeg pleier å lage tomatsild, rømmesild og rødbetesild, men i fjor fant jeg ut at det hadde ingen hensikt, da det var bare jeg som spiste. X- en likte det, men kjæresten liker ikke, så det meste av det gikk i søpla også. 

Jeg lager fiskekabaret. Det bare MÅ jeg lage, selv om jeg nå er den eneste etter jeg ble skilt som spiser det også. 

Julepynten, alle nissene og alt har jeg kjørt tilbake til x- en. Jeg har beholdt et par bittesmå nisser. 

Jeg liker ikke julepynt . Hos meg er det jul nok med en bukett tullipaner, lys og noen juleservitter til å dekke bordet med. Ikke vil jeg ha syvarmet lysestake heller. 

Jeg tror ikke en gang jeg liker jula lenger, men setter pris på fridagene. 

Liker mye bedre påsken jeg. Da får jeg tid til å gå på ski. 

Endret av Nicklusheletida
.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...